Mads Pedersen
48 år, Brønderslev
Selv om det er en del år siden jeg gik der, har jeg stadig kendskab til lærerne og stedet. Jeg var selv glad for at gå på skolen og mig bekendt er der fortsat en behagelig stemning på skolen med kompetente lærer og faciliteter der er i orden og ikke er ved at rådne væk som man ind imellem hører om. Jeg ville have det godt med at min egne søn skulle gå der, hvis det på noget tidspunkt skulle komme på tale.
Mine oplevelser med HK ligger desværre også kun på en kold to'er, på nippet til at dale til en iskold etter. Jeg trøster mig med at mit hovedforbund er DMA og kun har været i klørerne på HKs A-kasse få gange i forbindelse med kortvarrige dagpenge perioder. Enkelte gange er jeg blevet mødt med et smil og en hjælpsom medarbejder, men mit generelle indtryk er at de som udgangspunkt tror det værste om én og at man er en tyv der på en eller anden måde har fået snablen ned i A-kassens hemmelige skattekammer. Det er da selvfølgelig betryggende at vide at de vogter om vores penge, som vi indsætter hver måned i en anselig størrelse - og på den måde betaler dem for at udfører et stykke arbejde, når vi har brug for det. Netop det faktum kan få mig til at blive rasende når man så skal stå skoleret som en snylter, hvis ikke paragrafferne passer efter deres hoved. På et tidspunkt skulle jeg flytte fra den ene ende af landet til den anden og meddelte HK at jeg tog afsted for at søge arbejde. - Det havde de bare alligevel glemt at notere og da jeg vendte tilbage lå der et brev om at jeg straks skulle møde op hos HK med en forklaring. - Der bliver jeg sprugt på kryds og tværs om min færden som et andet tredjegrads forhør og bliver bedt om at aflevere min skriftelige forklaring! - Det havde jeg imidlertid aldrig fået noget at vide om og jeg blev derfor pisket hjem og beskrive "forløbet" - Jeg skrev et harmdirende brev og hørte aldrig en fis fra dem og kan kun formode det skyldes skam. - Så fik jeg afløb for det endnu en gang her fire år efter.
Jeg har været et glad medlem af DMA i fire år og har altid, når jeg få gange har haft brug for det, fået behagelig og kompetent vejledning. Jeg anbefaler gerne DMA til andre. Den eneste hage ved DMA, rent servicemæssigt, er at forbundet hører under HK, herunder A-kassen. Jeg har haft flere dårlige oplevelser den vej rundt, men det skriver jeg mere om under min HK bedømmelse. - Og det skal DMA folkene ikke lastes for, for de gør det super i mine øjne.
Jeg opdagede Spiseloppen for nogle år tilbage, da jeg boede på Amager og det var en stor øjenåbner for mig, fordi jeg forbandt Christiania med nogle helt andre ting. Jeg blev i første omgang meget betaget af lokalerne, som ligesom så meget andet på området er basseret i gamle militære bygninger der er et eller nogle hundrede år gamle. Man sidder i et stort lokale med et flot trægulv og loft der går op i kip, med masser af massive egetræs lægder. I den ene side er der et stort flot cirkelformet vindue, hvor der er udsigt til meget af fristaden. Jeg hyggede mig virkelig i disse omgivelser med levende lys over alt og da maden blev serveret blev oplevelsen bare endnu bedre. Gode råvarer og en passende størrelse tallerken. Prisen er lidt over middel men det hele gjorde det bestemt værd og jeg glæder mig til at spise der igen en dag, forhåbentlig snart.
Jeg bliver nød til at give denne restaurant top karakter, for det er det bedste jeg til dato har prøvet. Jeg har været på restauranten to gange og jeg kan på det varmeste anbefale den til gæster der søger en madoplevelse hvor råvarene, betjeningen og stemningen/atmosfæren på restaurationen er helt top. House of Souls er et cajun spisested med inspiration fra mange forskellige steder i verden og alt hvad jeg har bestilt af forretter, hovedretter og desserter har været virkelig godt. Tjenerne er i en klasse for sig selv i en formidabel blanding af humor og klassisk god servering/betjening. Prislejet er lidt over middel, men det er efter min mening alle pengene værd og jeg vil fremover komme der så ofte som muligt.
Jeg vil varmt anbefale Århus Charter, som min søn, kone og jeg rejste med i slutningen af august i år. Rejsemålet var den græske ø Santorini og vi følte at vi blevet taget godt om hele vejen igennem oplevelsen helt ned i de små detaljer, som at der var et håndskrevet velkomstkort i hotelværelset da vi ankom. Vi kunne selvfølgelig sagtens have overlevet uden, men det er tanker der tæller på min pointskala. Derudover bankede det på vores dør, på anden dagen, og udenfor stod der en af vores unge guider med en flot kage, fordi det var vores bryllupsrejse. Igen en flot gestus, som de skal have point for. Selv da det blev mere alvorligt, i forbindels med det første Dash 8 SAS flyuheld, hvor Aalborg Lufthavns ene landingsbane blev lukket og vi derfor ikke kunne komme hjem, tog de godt om os. Der blev hurtigt orienteret, booket ekstra overnatning på hotellet, betalt for aftens- og morgenmad. Super godt gået.
Jeg har været kunde hos lavprisselskabet Unotel i et par år efterhånden og har været ganske godt tilfreds. Der er ingen problemer med dækningen, da de lejer sig ind på TDCs net som så mange andre mindre selskaber. Jeg hører aldrig fra dem, bort set fra når regningen skal betales og det passer mig sådan set også fint nok, men jeg ville have givet lidt mere i karakter, hvis de udvist lidt mere kundeomsorg. Forstået på den måde at der i ny og næ dumpede et godt tilbud ind ad døren/mailbrevsprækken, netop fordi jeg er kunde hos dem. Priserne er efterhånden ikke noget konkurrenceparameter imellem mobilselskaberne, så jeg kunne sådan set ligeså godt være kunne et andet sted, hvis det gælder prisen. Det er længe siden jeg sidst har tjekket markedet og det der i sin tid fik mig til at blive kunde var at der ikke er noget fast abonnement der skal betales. Jeg betaler kun for mit forbrug, til en dejlig lav pris, hvor jeg så accepterer en vis pasivitet fra udbyderens side. Det har holdt mig der ind til nu, men det kan da være at det er tid til at tjekke markedet igen.
Overordnet set synes jeg at det er en vigtig bog at få ud, specielt i disse år, hvor der er meget fokus på iværksætteri og der er mange der står med overvejelserne om de skal springe ud i det. Dernæst gør det jo ikke emnet mindre interessant at det belyses af Martin Thorborg, som de fleste kender som én af de tre der startede den danske søgemaskine Jubii. Bogen indeholder således også nogle små interessante kig ind bag facaden og opsummere nogle af op- og nedturene. Bogen lægger fra starten af op til at den er skrevet med henblik på at give kommende og nyudklæggede iværksættere nogle gode råd med på vejen, og det gør den også godt på flere forskellige måder der er meget nede på jorden og knap så teoretiske. Bl.a. runder bogens sidste 10 - 20 sider også af med, at Thorborg har inviteret andre iværksætter til at give deres bedste råd videre på forskellige områder som pr, salg og netværk. Det er endvidere let læsning og det er fornøjeligt at mærke Thorborgs begejstring for iværksætteri og det netværk af interessante mennesker der findes i Dk omkring iværksætterne. Det smitter af og det må også siges at være en af bogens vigtige opgaver. Samtidig er den også realistisk omkring hvad der kræves af en iværksætter og kommer med nogle advarsler til hvilke faldgruber der kan være undervejs. Alt i alt en udemærket bog der opnår mange af de ting den sætter sig for. Dog kunne jeg ikke lade være med at undres over, en tilsyneladende ustruktureret skiften imellem 1. og 3. personsfortæller, hvilket virker en anelse forvirrende og kunne måske godt have tålt en ekstra redigering. Anders Gisselmann er (med)forfatter på bogen og det er givetvis et veksel imellem ham og Thorborg, men det sker i 10 liniers salver ad gangen, ind imellem. En sidste ting jeg synes der mangler, er blot en anelse mere teori/metode uddybelse. Bogens sigte er vel, at den ikke må blive for kedelig, men det har taget en næsten antiteori drejning, selv om der klar ligger teori eller form for metode i tilgangen til projekterne. Og det kunne have været spændende med et eksempel. Til slut vil jeg sende et lille håb om at vi en dag ser en ægte Thorborg selv/biografi, for der er ingen tvivl om at han oplever nogle yderst spændende dage i dansk erhvervs- og iværksætterliv.
Super mad til prisen, hvis man er til Tyrkisk madlavning. Buffetten er kæmpe stor, jeg vil dog anbefale at gå op til den Ankara der ligger i Krystalgade (mener jeg gaden hedder) - den er lidt hyggeligere og jeg synes også at buffetten er lidt større og bedre. Nogle dage er der også mavedans i restauranten! Som regel nemt at få bord også selv om der ikke er bestilt i forvejen.
Udemærket fast food til meget billige penge og sødt personale, der sætter en ære i ordet "fast food". Fedt at de har shinnet stedet lidt op, det trængte det til. Mulighed for at sidde ned med pølsen eller burgeren, i modsætning til de fleste pølsevogne i midtbyen. Et minus kan være at det ligger lidt udenfor midtbyen, dog i rimelig afstand fra banegården. Kan være svært at finde et sted at holde i nærheden.
Jeg kan kun sige at jeg har været meget tilfreds med den behandling jeg har fået hos Isaksson, siden jeg startede der for to år siden. Der er en venlig, rolig og ærlig tone og jeg tror at prisen også er rimelig, selv om at jeg ikke har brugt meget tid på at tjekke det. Der mangler måske lige et par magasiner for mænd i venteværelset.