Cykelhandler, København
Jeg har altid følt mig godt behandlet hos Byman. De retter de fejl, der måtte være - og flere gange har jeg i stedet for en reparation blot fået et godt råd ganske gratis, og selv kunnet klare problemet. Man kan booke reparationstid, så man ikke skal lade sin cykel stå i dagevis for at få de ordnet.
Jeg oplever dem som kompetente og samvittighedsfulde men det er sandt nok, at man ikke altid lige bliver hilst på før det er ens tur.
Arrogant - og nu også uduelig
Man kommer ind i butikken. Enten er der ikke nogen til at ekspedere, og man får lov til at stå og glane. Ellers også er dér nogen, men man får stadig lov til at stå at glane. Ikke noget med hej eller et øjeblik.
Efter at have aflevert cyklen til reparation, bliver man sendt afsted med salutten: godt, xx, så kan du godt smutte med dig! Henter efter nogle dage cyklen og betaler. Det viser sig, at cyklen er totalt umulig at køre på og i betydeligt værre tilstand, end da den blev afleveret. Sagen undersøges og jeg bliver senere kontaktet. Nu skal der repareres både det ene og det andet. Takker nej og har nu i sinde at hente min cykel og få en anden til at reparere den. Kommer der aldrig, aldrig mere.
Completely arrogant.
After booking a Christiania bike for a service, I was told that I wasn't allowed to lock it to the public lamppost outside the shop, because that was where the staff wanted to lock their bike. I explained that having had 2 bikes stolen in 2 months, I wasn't going to leave it unsecured. When I carried on and tried to lock the bike (I honestly thought he was joking because nobody really treats customers that way do they???), I was told to go and find another bike shop with the words "jeg gider ikke det her pis med din cykel".. Amazingly arrogant customer "service", and I will never recommend anyone use their bike shop if you have to deal with the staff.
Har handlet flere gange hos byman.
Har købt en Specialized Langster hvor jeg bad dem om at modificere styr og bremser. ca. 7000.-
Og Giant Trinity Avanced ISP Carbon enkeltstarter. Fuld Dura Ace og Mavic Cosmic Elite hjul. Ca 27k.-
Derududover mange dele + årlig service og et bikefit.
Pro.
Deres fagviden er i top og deres værksted ligeså. Deres spidskompetence er race og tri - De ansatte er selv cykelsportsentusiater. De laver et "rimeligt" bikefit af både race og tri til en "rimelig" pris.
De har intet skrammel i butikken. Jeg stoler på deres fagskøn. Ville ikke gå andre steder hen med min racer.
Kontra.
Deres priser ikke de laveste (ved ikke om det er kontra fordi kval. koster).
Man kan handle med dem hvis man er fast/god kunde (ved ikke om det er skidt heller) men kræver jo at man selv er fremme i skoene.
Kan godt forstå hvis nogen kunder synes de er lidt arrogante engang i mellem. De kan godt blive lidt pissed hvis man "spilder" deres tid, men altid straight up hvis man selv er fair.
Jeg har købt en ladcykel til 17.000 hos Byman cykler, men der har været mange problemer med den. Det første år var jeg forbi butikken ni gange, inden de evnede/orkede at løse problemet. Jeg fik skiftet baghjul inden for garantiperioden men til et hjul af meget dårligere kvalitet, som der derfor har været mange nye reparationer på. 4. januar lovede de at bestille en nødvendig og speciel reservedel hjem, men det er ikke sket 31. marts, selvom jeg i gennemsnit har ringet to gange om ugen og rykket. Det er virkelig håbløst, da de er eneforhandlere af cyklen - en hollandsk longjohn - og jeg ikke har andre muligheder for at få delen. Hvilket de godt ved. De skyder skylden på leverandøren "Pedalkraft".
Surt show for mig, for med denne bedømmelse får jeg nok aldrig min reservedel..
Del dine oplevelser og erfaringer med Byman Cykler til andre. Giv din bedømmelse, og vær med til at give Byman Cykler det rette omdømme.
Upload billede af dig selv, hvor man kan se dit ansigt. Det kan evt. være det du anvender på Facebook eller andre sociale medier.