Autoværksted, København
Jeg har brugt Centrum Auto to gange til min bil. Begge gange har de været været meget ikke servicemindede og de startede den ene gang med at skælde ud fordi jeg havde parkeret bilen forkert.
Anden gang lovede de at give et tilbud først på udskift af bremser og ringede så for at fortælle at nu havde de taget dækkene af og jeg fik ikke lov til at køre uden at bremserne var skiftet. Jeg nægtede, da prisen var 30% dyrere end alle andre steder og så blev de sure og det endte med at jeg betalte overpris for oliskift og 1 ny fælg. Jeg kørte ud til Mekonomen og fik skiftet bremserne og sparede knap 2.000 kr på dette arbejde.
Nu viste det sig at fælgskiftet er utæt og jeg ringede til dem og de sagde at det nok bare var dækket der var slidt (7 måneder gammelt dæk) og at det ikke var deres problem. Jeg bruger aldrig Centrum Auto igen...
Svindler og klamhugger! Udgå for skyld!
Kørte ind med defekte vinduesviskere. Bad dem om at finde problemet. Tog 3 dage. Tre dage! [..]. På tredie dagen blev jeg præsenteret for en regning på 17.000 ,-!!! Fik forklaret at de havde haft meget svært ved at finde problemet. Bagefter opdagede jeg at deres løsning på de defekte viskere var at rigge alt sammen, sådan at jeg intet momentvask havde, kun een viskerhastighed og ingen kontrol over bagrudeviskeren. Måtte ind på et andet værksted. Fandt ud af at problemet oprindeligt var en mindre kortslutning i den ene forlygtevisker. Kostede 245,- at ordne og 4795,- at genoprette de skader der var levet i bilens elsystem!
Brug aldrig dette værksted!
Hvad 2 andre autoværksteder skulle bruge ml 1-2 uger og ca. 900 kr mere på, kunne Centrum Autoservice lave på én dag. De tilbød endda at køre min bil til omsyn hvilket jeg takkede ja til. Bilen kom ind torsdag morgen og var færdig fredag lidt over middag. Repareret og synet. En helt igennem god oplevelse.
En enkelt kneben stjerne for dag-til-dag reparation. Et snorlige eksempel på en automekaniker som med hiv og sving forsøger (og lykkes med...) at vildlede og bondefange uvidende kunder, med arbitrære, uigennemskuelige prisoplysninger. En samlet pris blev, på magisk vis, pludselig forvandlet til en reservedelspris, som ved et svirp med en blank mahogni tryllestav. Oveni det kommer, meget elegant, arbejdsløn + 1% i "administrationsgebyr", samt endnu en ekstra arbejdstime - rendyrket humbug.
Mit engagement med det lyssky foretagende tager udgangspunkt i et tilbud på Autobutler, som "virksomheden" snildt formår at udnytte til helt egen vinding, ved at underbyde andre (potentielt ganske lødige) værksteders bud. Derefter er det åbenbart forretningens intention, hurtigst muligt at stikke af fra Autobutler tilbudet, så "forretningen" kan gøre egen agenda gældende og dermed få regningen/opgaven til at vokse. Dette begrundes med, at min beskrivelse ifht. Autobutler opgaven var mangelfuld. Dette blev formidlet [..] tilbagelænet med hænderne bag nakken, mens jeg insisterende pegede på et skilt på kontoret med budskabet: "Kunden har ALTID ret".
Humlen af ovenstående er således, at [..] man selvfølgelig skal styre LANGT udenom Centrum Autoservice på Classensgade 7 i København Ø.
Værkstedet satte helårsdæk foran, selv om der sad sommerdæk bagpå, og selv om det er ulovligt at køre med 2 forskellige typer dæk.
Værkstedet ville ikke påtage sig ansvaret - det var min fejl ved bestillingen. Jeg sagde ved bestillingen kun, at jeg var i tvivl om, hvad der sad på i forvejen.
1 stjerne fordi der vist ikke var noget galt med monteringen, men jeg kommer ikke hos Centrum Autoservice igen.
Oversat fra engelsk:
Ankom til service på min Morris Minor-veteranbil som aftalt to uger tidligere over telefonen, og mekanikeren (ikke ham, jeg havde talt med i telefonen, åbenbart) sagde på dansk; "Ah, jeg skulle have ringet til dig. Han lovede for meget. Vi har for mange akutte reparationer og kan ikke klare din bil. Vi kan ikke tage den før om en måned. Og for øvrigt, servicerer vi slet ikke biler som din længere." "Men jeg fandt jer gennem jeres reklame på Morris Minor Club sitet!", svarede jeg. "Ah, ja.." var svaret, "men vi servicerer dem ikke mere." "Så skal I nok overveje at fjerne reklamen," rådgav jeg ham. Han behøver dog ikke ulejlige sig, for jeg skal nok gøre det.
Hvis der havde været et 0 på skalaen, havde dette firma fået det, for jeg kørte hele vejen fra Farum og havde endda organiseret et lift hjem igen.
Original bedømmelse:
Arrived to have my veteran Morris Minor serviced as agreed two weeks before by phone and the guy (not the one I'd spoken to, apparently) said in Danish "Ah I should have called you. He promised you too much. We have too many urgent repairs to do and can't do your car. Can't do it for another month. And anyway, we don't do cars like yours any more." "But I found you through your advertisement on the Morris Minor Club site!" I replied. "Ah yes..," was the reply, "but we don't do them any more." "Well then you might consider removing the advert!" I advised him. Actually, he doesn't have to bother because I will. If there had been a 0 on the scale, this company would have got it because I drove all the way from Farum specifically and had organised a lift home too.
Det er helt håbløst at bestille tid hos dem.
Første gang jeg ringede blev jeg tvunget til at ringe igen om 10 dage. 10 dage senere blev jeg bedt om at ringe igen om en uge! Det siden nægtede at bestille tid gennem telefon og ville at jeg kørte forbi med min bil.
Uhøflig og grov kundeservice.
Del dine oplevelser og erfaringer med Centrum Autoservice til andre. Giv din bedømmelse, og vær med til at give Centrum Autoservice det rette omdømme.
Upload billede af dig selv, hvor man kan se dit ansigt. Det kan evt. være det du anvender på Facebook eller andre sociale medier.