Praktiserende læge, Roskilde
Jeg har været patient hos lægerne Algade 17 i lidt over 1 år.
De gange hvor jeg har kontaktet lægehuset er jeg blevet behandlet godt og der er alle gange talt pænt og respekt fuldt til mig.
Jeg stod med et problem her i slutningen af maj måned og jeg fik en akut tid samme formiddag og der blev taget vældig godt af problemet som jeg havde, af en super dygtig og kompetent læge.
Hilsen fra en tilfreds patient.
Min oplevelse er, at det er enormt svær at få en tid hos lægerne. Oftest er der en ventetid på ml 4-5 uger, hvilket absolut ikke er hensigtsmæssigt. Jeg oplever, at når jeg forsøger at bestille en tid på websiden, er det så langt frem i tiden, at kalenderen ikke giver mulighed for det. Jeg kommer der yderst sjældent, men så lang ventetid er drøn irriterende.
Når der bestilles tid, kan der kun bestilles tid til en ting. Derefter kan man så bestille en ny tid til den anden ting, som man ønsker at drøfte med lægen. Det virker ikke særligt kundevenligt.
Faciliteterne ved venteområdet er alt for åbent. Alle ventende kan høre alt, hvad der bliver sagt i telefonen eller hos sygeplejersken. Jeg er absolut ikke tilhænger af, at alle skal vide, hvad jeg kontakter klinikken om. Der er meget lidt diskretion.
Jeg kan slet ikke genkende de dårlige anmeldelser. Selvfølgelig har sekretæren travlt - hun skal jo besvare telefonen når du og jeg ringer. Jeg har altid fået sød og smilende hjælp fra de to sygeplejersker Eva og Helle. Min egen læge Birgitte Lassen har ALTID taget mine henvendelser seriøse og sendt mig til relevante behandlinger. Sidst sendte Birgitte mig på hendes eget initiativ til en opfølgning bare for en sikkerheds skyld, hvilket den dag i dag betyder, at hun formentlig har reddet mig fra at udvikle cancer. Jeg vil til hver entid betro lægerne i Algade 17 mit helbred.
Så dårlig service når man ringer og snakker med sekretæren. Hun er ikke sød og imødekommende. Man får ikke lov at fortælle noget færdigt, før hun afbryder og beder skrapt om cpr nummer hele tiden, istedet for lige at lytte, når jeg fortæller hende, at min datter ikke går der længere. Man bliver afbrudt hele tiden af hende. Lægen havde også lavet en fejl ved ikke at registrere min datter var blevet vaccineret ved børne 12 måneders vaccinen. Lægen havde registreret undersøgelsen, men glemte at indberette til sundhed.dk hun også var blevet stukket. Vi har heldigvis skiftet læge OG sekretær siden. Men surt vores datter nu skal stikkes igen for den 12 mdr's vaccine når vi ved vi var der og hun har fået den.
Jeg er stort set enige med de øvrige bedømmelser; Svært at komme igennem telefonisk, dårlig modtagelse i venteværelset af en stresset og utilnærmelig sygeplejerske, og lægen så jeg aldrig i løbet af de tre konsultationer, jeg havde. Jeg følte ikke, at man tog mig alvorligt på trods af lignende sygdom i familien. Jeg valgte at skifte læge og har ikke fortrudt siden.
Jeg er ikke helt tilfreds med at komme hos lægerne Algade 17.
Det er bestemt ikke som da [..] havde klinikken.
Så jeg overvejer at skifte til en anden læge i Roskilde.
[..] man overværer al kommunikation med borgerne i telefonen - Det man man fortsat! Nu er der 2 sygeplejersker - ja, men de fysiske rammer er de samme.
[..] er for hurtig - virker stresset - der udskrives bare medicin - så man er lidt af en prøveklud.
Det er ikke ok!
Gode læger, men al kvalitet falder til jorden da disse forhold er uacceptable:
- Kun 1 emne pr. konsultation
- Svært at ringe op - kommer man i gennem pr. telefon smides man ofte af og må på ny ringe op - dette problem er påtalt flere gange...
- Ubehageligt og utidssvarende venteværelse - absolut ingen venlig modtagelse, sekretæren/sygeplejersken taler i telefon og kan derfor ikke hjælpe nye og ældre med at køre kortet korrekt igennem, besvare spørgsmål eller byde folk velkomne. Stiller man et venligt spørgsmål bliver man verfet af og får at vide at man ikke må forstyrre da en arbejdsopgave er ved at blive udført - man kan være uheldig at sidde op ad en vask og med vådt og fugtigt overtøj i nakken
- Al patientsamtale som sygeplejerskerne/sekretæren har via telefonen er dybt generende for de ventende patienter
- Da sygeplejerskerne har travlt virker de naturlig nok, MEGET uvenlige
- Jeg har oplevet irettesættelse af patienter som har brug for akut hjælp
- Akut sygdom opstår hver dag, og det må være muligt at afsætte tider til dette, være imødekommende og hjælpsom - de akutte patienter giver også indtjening
Pga af disse forhold, som er påtalt flere gange, til måske fagligt kompetente læger og personale, vil jeg skifte klinik. Det er synd for alle og ærgerligt - dette kan løses ved at knipse med fingrene!
Jeg synes generelt ikke, det er et rart sted at komme. Lægerne får en til at føle sig, som en hypokonder, og kan nogle gange virke nedladende. Derudover, synes jeg ikke, at jeg er blevet hørt. Lægerne er de klogeste, men det er mig, der ved hvordan jeg har det, og dette synes de ikke at tage alvorligt.
Jeg har desværre oplevet det samme som tidligere bedømmere:
- oplevelse af manglende tid / interesse
- ikke at få taget symptomer alvorligt ved 4-5 konsultationer gennem 8 mdr. ("det er nok lidt slid"), ingen røngten før henvisning, fejlhenvisning; der var ingen brusk tilbage = ny hofte
- midt i venteværelset sidder sekretæren og drøfter patienters forhold i telefonen eller med en hviskende patient ved stranken
- ingen lydisolering mellem venteværelse og lægekonsultation
Altid svært at få tider og når [..] svarer telefonen er det altid en meget ubehagelig oplevelse i form af nedladenhed, belæring og irritation. Man kan ikke bestille tid til mere end en ting ad gangen og der er ingen mulighed for dobbeltider. Lægerne rejser sig altid op og giver hånden før man er færdig med spørgsmål. Har altid haft en ubehagelig følelse af, at man helst skulle komme ud af døren inden man faktisk var kommet ind!! Blev af egen vilje sat på antibiotikakur pga. akne og mente, at lægen skulle se mig efterfølgende men dette var ifølge lægen selv, ikke nødvendigt! Har på intet tidspunkt følt en professionel behandling men haft indtryk af en pengemaskine, hvor de skal have så mange patienter igennem døren som muligt.
Indtjeningsorienterede - hvilket bl.a. betyder tidsbestilling et stykke ude i fremtiden, kort konsultationstid og ingen mulighed for at få undersøgt mere end 1 problem af gangen. Man kan således heller ikke få tid hos sygeplejerske og læge på samme dag.
Manglende indsigt i patienter - hvilket bl.a. betyder manglende mulighed for at få saglige svar på opklarende spørgsmål, der går lidt ud over standardsvar.
Uprofessionel omgangstone - hvilket bl.a. betyder en vis nedladenhed og ønske om at opdrage på patienter, både i reception og lægekontorerne.
* Meget svært at få en tid til konsultation.
* Selv ved aftalt tid, må man ofte vente en time for at komme til.
* Konsultationerne er i praksis offentlige, idet der ingen lydisolering er ud til venteværelset.
* Måtte ofte ty til vagtlægen for at få den rette behandling.
* Det opleves som om patienten er til for klinikken og ikke omvendt.
Kommer til praksis kl 13.30 en eftermiddag og har brug for akut hjælp til min søn, da han skal visiteres til børneambulatoriet på Roskilde Sygehus.
Man kan jo ikke længere bare møde op på sygehuset, men man skal først (indenfor normal åbningstid mellem kl. 0800-1600) kontakte egen praktiserende læge, der visiterer til sygehusets modtagelse. Egentlig en god ide; men da jeg kom kl. halv to en mandag eftermiddag var døren til praksis låst. Jeg fik den besked, at jeg ikke kunne få fat i min praktiserende læge, og at jeg kunne ringe kl. 0800 næste dag og få en akut tid.
Jeg har desværre oplevet mange kommunikationsproblemer. F.eks. fik jeg efter en livmoderhalsprøve et papirbrev fra den ene læge om at bestille tid for at iværksætte en ny undersøgelse. Ved mit fremmøde sagde den anden læge, at jeg ikke behøvede komme før om et år. [Lægerne Algade 17] havde ganske vist forsøgt at skrive det på netsiden, hvilket jeg overså. Men lægerne burde hverken give mig en tid (de kendte jo mit formål) - eller et fejlagtigt papirbrev. Og der er mange flere kedelige historier.
Del dine oplevelser og erfaringer med Lægerne Algade 17 til andre. Giv din bedømmelse, og vær med til at give Lægerne Algade 17 det rette omdømme.
Upload billede af dig selv, hvor man kan se dit ansigt. Det kan evt. være det du anvender på Facebook eller andre sociale medier.