Flyselskab
Jeg vil aldrig nogensinde benytte flyselskabet igen!
De laver ændringer på flytiderne hele tiden - er forsinket og giver ingen oplysninger til folk.
Deres tjek ind er under alt kritik. Har aldrig oplevet så langsom ekspedition.
Service på flyet var heller ikke noget at tale om. De havde mere travlt med at sidde og snakke.
En dårlig start og slut på en ferie! Øv!
Eneste ros er til piloterne. De klarede flyveturen godt!
Ja jeg kan kun tilslutte mig alle de dårlige anmeldelser 😑. Vi var 4 timer forsinkede i Billund og fik så 80 kr på en voucher til at dække et måltid. Servicen ombord var ringe og jeg fik besked på dårligt engelsk at jeg ikke måtte spænde mit sikkerheds bælte da jeg åbenbart var for stor til at bruge det. Troede bare at det var en misforståelse og tog det alligevel på, men så kom stewardessen igen og bad mig om at løsne det. Hmm. Da vi ankom til hotellet og talte med guiden om kompensation fik vi at vide at vi skulle henvende os ved Onur air når vi kom hjem. Det gjorde jeg men intet svar retur. Det betyder så bare at jeg aldrig vil benytte Onur Air igen.
Hvis det var muligt, havde de fået minus stjerner 😐
Flyforsinkelse på over 10 timer. Ingen info. Dårligt engelsk talende personale i et beskidt fly. Ingen mulighed for, at betale med kort på hverken ud- eller hjem turen.
Jeg vil bestemt ikke benytte Onur Air igen og fraråder andre at benytte dette selskab desværre.
Alene på benpladsen taber Onur Air alt. Jeg er 1,84 høj og mine knæ var decideret presset imod sædet foran. Absolut under al kritik. Bag mig var der tomme sæder ved nødudgangene med ekstra benplads. Da jeg spurgte stewardessen om jeg måtte skifte plads fordi jeg sad ekstremt meget ubekvemt, fik jeg at vide at de sæder kostede ekstra så jeg måtte blive på min plads.
Det var første, eneste og sidste gang jeg fløj Onur Air.
Vi rejste med dem i juli 2014 til Tyrkiet. På udturen var vi en time forsinket, men fik lidt forklaring på ikke for godt engelsk. Personalet var venlige og hjælpsomme, men maskinen var gammel og ikke helt ren, og der var masser af rystelser.
På hjemturen var personalet meget lidt serviceminded, og kunne kun meget dårligt engelsk. Det var svært at skulle købe noget da de ikke havde byttepenge, og kortmaskinen var ude af drift. Til gengæld var maskinen ny og det var en behagelig tur hjem hvad det transportmæssige angår.
Jeg ønsker ikke at benytte dette selskab mere da det alt i alt er for ringe.
Jeg fløj med Onur Air i april 2013 og havde den bedste oplevelse man kan tænke sig. Servicen var helt i top og prrsonalet yderst venlige, de gjorde alt hvad de kunne for at flyturen skulle være behagelig. ...og det var den. Alle kommentarer vedr deres dårlige engelsk, forstår jeg ikke, måske er det grundet danskens eget dårlige engelske? Skal afsted igen til november og vil KUN flyve med Onur Air.
Er netop kommet hjem fra ferie i Tyrkiet hvor jeg fløj med onur air. Fik dårlig service allerede i lufthavnen ved check ind idet der ikke var mandskab nok til at få folk checket ind. Det endte med at lufthavn personale måtte træde til og åbne flere kasser ellers kunne folk ikke nå at blive checket ind til flyet afgang. Fly var forsinket begge veje, på hjem turen "noget teknisk" I stedet for at informere gæsterne kiggede de bare på os gennem et gardin der var trukket for. De talte uforståeligt dårligt engelsk. Benplads var der intet af, ryglæn kunne ikke slås tilbage og maskinen var ikke gjort rent efter forrige flyvning. Og så larmede og rystede maskinen så jeg på et tidspunkt tænkte at nu var min sidste time kommet. Øv, aldrig mere Onur air.
Fløj til Tyrkiet i juli 2013 fra Kastrup til Antalya og både ud og hjem måtte vi sidde og vente i flyet på afgang i ca 1 time uden forklaring. På vejen ud var affald fra tidligere rejsende ikke fjernet. Når vi spurgte kabinepersonalet hvad vi ventede på, fik vi på dårligt engelsk besked om noget teknisk, og da vi spurgte om det var på maskinen der var noget teknisk var svaret, det ved jeg ikke. Jeg havde inden afrejse købt og betalt for siddepladser, de eneste hvor der kun var 2 sæder, dette for at undgå en plads mellem to sæder, men sådan så virkeligheden ikke ud, der var 3 sæder på den bestilte række, og jeg kom alligevel til at sidde mellem 2 sæder. Pladsen var meget trang, hvilket ikke blev bedre af, at stoleryggen foran mig ikke kunne slås i opret stilling. Det var meget dyrt at købe drikkevarer om bord, f.eks kostede 1 flaske alm vand 33 danske kroner. Min veninde og jeg er enige om, at dette nok er den mest rædselsfulde flyrejse vi har været på, og vi vil aldrig mere benytte Onur Air.
Jeg har rejst med onur rigtig mange gange, og kender til det med benplads og det dårlige engelsk. Min mor købte et ur til mig for 110,- euro i flyet "80,- på nettet" og det var i stykker fra starten af der var en funkt. der ikke virkede de hverken gav mig pengene retur eller et nyt ur da jeg rejste hjem så nu skal jeg bruge ca.25,- euro på at sende det til reparation i manchester da der jo er garanti på men et ur der ikke virker skal bare refunderes eller byttes. Nu har jeg mistet min kuffert det er 32 dage siden nu og det bliver en forsikringssag efter 30 dage men jeg har fået et tlf. nr. i tyrkiet og en mail adresse så det skal nok blive spændende om de overhovedet svarer mig! Og husk at købe de billige dobbelt eller trippel kartoner smøger i lufthavnen da de ikke altid har nok med om bord havde 3½ pk. cigaretter med hjem forrige gang på grund af at de var løbet tør!
Fløj med Onur air sommeren 2012. Det var et nyt fly så indeni var det rigtig fint. Flyet begyndte dog da vi lettede at lave meget høje lyde fra motoren. Havde fornemmelsen af de ikke var i tip top stand. I luften gik det fint, men da vi skulle lande var den gal igen. Hele flyet rystede og flere snakkede om at det lød som om flyet faldt fra hinanden. Det var virkelig ikke en sjov oplevelse. Sidste sommer rejste vi med et ældre fly fra et andet selskab hvor flyet ikke larmede sådan. Ville ikke flyve med dem igen. Vær desuden obs på at personalet er meget dårlige til engelsk.
Jeg har op til flere gange rejst med Onur Air fordi jeg har bestilt en charter ferie igennem Tyrkiet Eksperten.
Jeg syntes sådan set at selve flyene er ok.
Minus er dog: Ingen benplads overhovedet (Hvis man er over 1.80). Personalet ombord taler ikke særlig godt engelsk. Men man kan sagtens føre en samtale med dem.
Onur Air er meget præsist. Har altid rejst til tiden og er altid landet i danmark igen til tiden.
Jeg har fløjet med Onur air nok 25 gange til Antalya. Har kun godt og sige efter at de har fået nye Airbus fly eller næsten nye. De gamle MD 80 er var nu også godt udslidte. Så jeg har ingen problemer med og flyve med dem. Man får jo os hvad man betaler for. Synd at det taxfree er så dyrt ombord, men det er det jo os på andre fly.
Vi har fløjet flere gange fra Billund til Milas og har aldrig oplevet noget decideret negativt bortset fra det dårlige engelsk. Som førstegangs "flyvende" vil sikkerhedsgennemgangen med garanti virke fortumlet, men det er så det - et ganske udmærket lavprisselskab, som bl.a. Tyrkieteksperten sagtens kan være bekendt. Har ikke oplevet forsinkelser.
Har en gang fløjet med selskabet til og fra Antalya og det bliver absolut sidste gang. Jeg er luftkaptajn med mere end 14000 timer i cockpit i store passagerfly. Det Airbus fly vi fløj med "tabte" højre vinge ca 10 - 30 grader hver gang der var turbulens måske en systemfejl i hvert fald virkede oplevelsen total unsafe. Ved ankomst til CPH var dele af min bagage ødelagt indtil nu har det været umuligt at få en tilbagemelding fra selskabet de svarer simpel hen ikke på mine henvendelser, aldrig mere dette tyrkiske lavprisselskab.
Har to gange fløjet med Onur Air og begge gange, har de måtte fortage en sikkerhedslanding. Første gang måtte vi lande i Istanbul. Vi havde heldigvis en dansk guide med hjem, for ellers var der ingen af passagerne der havde forstået hvad der blev sagt af kabinpersonalet. Anden gang var i København Lufthavn. Der havde vi lige lettet, hvorefter vi får at vide at der er problemer med næsehjulet. Vi måtte så vende om og foretage en sikkerhedslanding. Jeg skal aldrig mere flyve med Onur Air.
Jeg var skrækslagen over, at skulle flyve med Onur Air, pga. alle de dårlige anmeldelser, som man kan læse på nettet.
Jeg blev heldigvis positiv overrasket. Der er overhovedet ingenting galt med Onur Airs fly.
Sidste år, var vi på charterferie med Falk Lauritsen, flyselskabet var Primera Air, og ift. dette fly, var Onur Airs fly væsentlig nyere og i bedre stand indvendig.
- Og der er ingen mærkelige lyde, som det fremgår flere steder.
Jeg kan varmt anbefale Onur Air, det er i hvert fald ikke sidste gang, at jeg flyver med dem.
Servicen ombord var okay, det eneste der er at påpege her, er at de tyrkiske stewardesser ikke er så gode til engelsk, men de kan sagtens forstå hvad du siger, men der kan være problemer med at forstå deres engelsk ifm. gennemgang af sikkerhedsprocedurerne inden flyvet letter.
Til jer der skal ud at flyve med Onur Air, tag det helt roligt.....
Elendige gamle fly, sæder ligger ned, kan knapt tale engelsk, 2 gange har vi været ude for der var brug for førstehjælp, ingen kunne træde til. Fik en gang ødelagt kufferten og henvendte mig ved skranken i Kastrup, og fik her overraskende at vide, som eneste selskab var det håbløst at få erstatning. Har prøvet at flyve til Tyrkiet med lavere fly højde, da der var problemer med trykket i kabinen. Selskabet måtte betale for at få lov til dette. Det er gamle fly. Man kan også se nogle sæder er skiftet ud med nyere, aligevel oplever man næsten hver gang at ligge ned, da sædet ikke kan holdes oprejst. Vi flyver ikke med dem mere, det har vi vores familie for kær til.
Husk at Onur Air er et lavpris selskab.
Jeg var med dem første gang d. 1/10 2009 og var glædelig overrasket over servicen når man tænker på billetprisen, afgang til tiden og ankomst til tiden.
Information under turen.. lidt lala.
På hjemturen blev en person syg og piloten valgte at lande i Istanbul og få personen under kyndig lægebehandling, så de er også menskelige, hvad det angår.
Vi kom til Billund ca. 1½ time forsinket, men det burde være ok, når det drejer sig om at få en person på hospitalet.
Jeg flyver gerne med Onur Air igen.
Har siden juni i år, fløjet 8 gange med Onur Air. Fra Billund til Antalya og omvendt.. Alt tip top.. Ingen forsinkelser og venligt personale. De er ikke super gode til engelsk, men meget hjælpsomme.. Gode kaptajner, som er gode til at give information, når man eks.vis oplever turbulens eller bare generelle informationer om, hvor i verden man befinder sig og hvornår vi lander mv. Maden er dog noget bras og det er ikke specielt billigt, så jeg tager selv mad med. Og det er ikke altid muligt at få en sjus, da de tit løber tør for spiritus. Men det er jo det mindste problem. Det er jo et lavprisselskab. Alt i alt, gode oplevelser, hvor jeg har følt mig godt behandlet og tryg.
Del dine oplevelser og erfaringer med Onur Air til andre. Giv din bedømmelse, og vær med til at give Onur Air det rette omdømme.
Upload billede af dig selv, hvor man kan se dit ansigt. Det kan evt. være det du anvender på Facebook eller andre sociale medier.