Flyselskab
Primera Air holder IKKE hvad de lover ! På hjemrejse fra Barcelona i sept.2017 var flyet forsinket 6 timer og Primera Air meddelte at vi var berettiget til den af EU fastsatte kompensation for forsinkelse på euro 800
På trods af adskillige rykkere svarer Primera Air ikke, og vi har aldrig fået den lovede kompensation.
Dårlig stil, uvederhæftigt flyselskab
Skrækkeligt, bliver behandlet som kvæg. Efter boarding bliver vi stuvet ned i et mindre rum i Kbh., stående i ca. 1 time, varmt og ulideligt, ud i overfyldte busser til et ikke klargjort fly, så igen så som sild i en tønde uden at de åbnede døre så vi kunne få luft. Puh, håber at dette gamle fly kommer godt til Malaga.
Jeg forstår ikke den kritik der er af Primera Air. Vi har fløjet med dem flere gange og har ikke oplevet forsinkelser. Men forsinkelser kan man ikke undgå uanset hvilket selskab man flyver med. Heldigvis flyver de ikke med et defekt fly, tænk vis de gjorde hvordan vil det så ikke lyde. På en af vores ture skulle vi tilbage hvor de havde sendt et større fly. Vi havde bestilt ekstra benplads og på grund af at flyet var større var det de forkerte pladser i flyet. Men ingen problem, stewardessen flyttede dem som sad på de pladser som vi skulle så vi fik den ekstra benplads. Så vi er ikke bruge for at bruge dem på vores ture fremover.
Nu er det 3. gang i løbet af 1½ år vi bliver skuffede over Primera air.
De første 2 gange var flyet forsinket med op til 5 timer. Vi fik en spisebillet til 75 kr. (Det var ikke engang nok til brunch). Årsagen til forsinkelserne påståes at være sygdom hos personalet.
Nu sidder vi og forsøger at checke ind online 10½ time før afgang. Den er endnu ikke tilgængeligt.
Det er absolut sidste gang vi flyver med Primera air/Bravotours.
Vi rejste med bravo tours/premira fly fra Aalborg en tidlig morgen ved nytårstid 14/15. Flyet var ikke bare kold. Sæderne var iskolde. Det er dårlig service at kabinen ikke varmes op inden afgang. Da vi 2 uger senere skulle hjem fra Fuerteventura, skulle vi veje vores håndbagage med, hvilket kostede os godt 300 kr. Guiden sagde at det stod et sted med meget små bogstaver. Vi vil undgå bravo tours og premira fly i fremtiden.
Er lige kommet hjem fra en tur med Primera Air fly PF-422 fra Tyrkiet, vi bestilte en rejse ved Bravo Tours og først efter bestillingen fandt vi ud af hvilket flyselskab vi skulle flyve med. Da vi læste anmeldelserne blev vi lidt skeptiske, men heldigvis uden grund, vores oplevelse var meget positiv, personalet var smilende og venlige, på både ud og hjemtur. Maden var også ok, så vi vil helt sikkert rejse med dem igen.
[..]
God vind fremover
Man undres når man læser diverse svinere vedr. Primera Air. Vi har rejst med dem 2 gange, til Egypten og til Tyrkiet. Super oplevelse både før og på selve flyveturen. Meget hjælpsomt personale både på kontoret i CPH, og ombord på flyet. Husk det ikke altid er flyselskabets skyld med forsinkelser. Sidst vi fløj med primera air fra Aalborg til Antalya var det Aalborg lufthavn bagagebånd der var skyld i miseren, men vi var i Antalya til tiden. Vi glæder os til at rejse med Primera Air igen til Maj 2014.
6 timer og 20 minutters forsinkelse fra Billund lufthavn er bare ikke ok. Og da slet ikke når Primera air bare afskriver sig ethvert ansvar for forsinkelsen.
En computerdel var gået i stykker og reservedelen skulle først hentes til Billund fra Kastrup.
Men det er ikke Primera airs skyld (mener de) det er efter deres udsagn en pludselig opstået omstændighed.
De kunne ikke charter et andet fly på grund af højsæson, da intet luftfartsselskab havde ledige fly.
Hvad kan vi bruge det til ? Vores første dag, ud af syv dage brugte vi i en lufthavn i 9 stive timer.
Deres kunde service (eller mangel på samme) er under alt kritik. De er iskolde og total ligeglade med hvad de udsætter glade og forventningsfulde rejsende for.
Kan ikke anbefale nogen at flyve med Primera air.
Men så lang en forsinkelse har man vist ret til en kompensation, efter hvad jeg kan komme frem til. Må bare hermed fraråde ALLE og benytte dette selskab.
Var med Primera Air til Madeira. Vi fandt hverken gaffa tape eller gamle madrester, men et pænt og nydeligt fly. Vi fik glimrende flymad både ud og hjem (hvad forventes for 80 kr.?) Vi fik leveret hvad vi havde bestilt på hjemmesiden, så heller ingen problemer på det punkt. Vi blev mødt af venligt personale, så en rigtig fin tur. Og nej jeg er ikke ansat i firmaet.
Deres hjemmeside under al kritik, da den de fleste dage enten er blokeret af Norton antivirusprogram, eller man bliver advaret pga. usikre elementer. Usmart, når man skal reservere plads eller bestille varer.
Ikke megen hjælp fra firmaet - får bare at vide, at de godt selv kan komme ind på deres hjemmeside.
Gamle nedslidte fly, hvor air condition ikke virker. Udsætte fly afgang uden nærmere begrundelse. Får ikke nogen form for konpentation. Har fløjet med dem mange gange via Bravo tours og det bliver ringere og ringere. Overvejer ikke mere at bestille rejser hos Bravo tours når de benytter Primera air. Et rejseselskab vi ellers har benytter 16-18 gange.
Fløj med Primera fra Billund til Gran Canaria 7.dec 2012 og hjem 14.dec 2012. Det var en dejlig oplevelse, havde bestilt Extra benplads på række 16 og alt var ok. Flyene var lidt slidte vedr sæder med lidt gaffatape osv, men kun kosmetisk. Personalet var særdeles dygtige, smilende og hjælpsomme. Det overgik vores forventninger, efter at have læst flere neg.kommentarer vedr Primera. Vi rejste 4 personer, udrejsen blev forsinket op mod 40 min pga is på vingerne, men det blev indhentet trods omvejen , ud over England og Irland. Flot klaret! Hjemturen klarede de præcist og godt.
Vi rejser meget gerne med Primera igen :)
Vi har lige været på Fuerteventura med Primera Air for Spies Rejser. Elendig benplads, der gav smerter længe efter turen. Et par pladser, vi havde købt med ekstra benplads til mine 90-årige forældre, var blevet solgt til to andre par også, så farvel ekstra benplads! Beskidt. Personalet mere fokuseret på at sælge varer, end at sørge for passagererne. Aldrig mere Primera!
Havde bestilt flyrejse med Primera Air direkte på hjemmesiden i maj måned 2012 til min søn, svigerdatter og barnebarn. Alt synes at være i orden med reservationsnummer og navne på de 3 deltager. Betaling og aftale printet ud.
Afrejse oktober 2012. Ved check In i lufthavnen kunne man kun finde navnet på en deltager og man havde ikke hørt om at man kunne bestille billetter direkte hos Primera Air. Det gav en masse frustrationer og de skulle vente næsten 1 time inden de kunne checke ind alle. De fik oplyst at der også kunne opstå de samme problemer når de skulle checke ind på hjemrejsen.
Derfor ringede vi fra Tyrkiet til Primera Airs kontor i Skandinavien og fik oplyst at der ikke ville være problemer på hjemrejsen. Desværre var der nøjagtig de samme frustrerende problemer i lufthavnen i Bodrum og de måtte igen vente en time på at alle kunne checke ind. Jeg er sikker på de ikke ønsker at rejse med Primera Air igen efter denne dårlige oplevelse endda med et 2-årigt barn som deltager.
Så skal man på ferie og flyve med Primera Air.
Vil gerne bestille Taxe Free, men har nu i 2 uger forsøgt og logge ind, hvilket ikke kan lade sig gøre. Primera Air, har forsøgt og hjælpe uden succes. Ringer så for at bestille over telefonen, men kan ikke lade sig gøre da der er under 5 dage til afrejse, hvilket de ikke skriver på deres hjemmeside, men nu i dag, 4 dage før udrejse virker siden. Ikke godt nok
Primera Air København-Rhodos 28/7: 13 timers forsinkelse!!!
Og undervejs, hvor forventningsfulde børnefamilier blev mere og mere desperate, var det umuligt at komme i kontakt med selskabet - vi fik bare den ene mere eller mindre henholdende forklaring fra deres "handling agent", Movia. Det viste sig at der var en teknisk fejl (defekt brændstofpumpe) på et af deres kun fem fly, og det var svært at få repareret i Kastrup på en lørdag. De involverede charterselskaber - Bravo Tours og Suntours - var lige så usynlige i forløbet.
Et blik på cph.dk viser at Premera Air har gentagne og regelmæssige makroforsinkelser, som sikkert skyldes at de har kun fem fly. Man bør for enhver pris undgå dette skodselskab og de charterselskaber der benytter dem!
Enig.. men du mener vel Kreta, for det var forsinket 13 ½ time, det "nye" fly de havde fundet, tænker jeg ikke burde flyve overhovedet, gaffa tape, manglende sæder, og bordet, når man åbnede det. faldt ned i skødet.. det rep vi selv med en spisepind.
Steward fortalte den der sad ved nødudgang, at hun måtte sætte sig ind i indstruksen til hvordan hun skulle åbne den dør i tilfælde.. øh? Der blev vi sgi urolige :-( var så også udsat for 5 timers forsinkelse hjem.. øv
Den 8/6 fløj vi med Primera Air fra Malaga til Billund. På udturen var maden ikke ok, men på hjemturen var den simpelthen uspiselig. Plastposen, som maden var pakket i, bulede ud. Alt i pakken var varmt, leverpostej, saltkød osv. Da jeg åbnede for silden, sprøjtede det ud, og smørret var flydende. Vi, (2 personer) pakkede det hele sammen uden at spise en bid. Jeg tror ikke, at maden var blevet godkendt, hvis sundhedskontrollen havde undersøgt den. Bordet, som maden skulle sættes på, var fuld af gamle madrester. Det er simpelthen ikke acceptabelt.
Fløj fra Dalaman den 18. maj 2012 og havde bestilt mad til hjemturen. Personalet måtte meddele os, at der var bestilt for lidt mad, og at vi derfor måtte nøjes med en sandwich. Virkelig dårlig planlægning, når maden er bestilt via Spies hjemmefra. Flyet virkede gammelt. Sæderne var ulækre og bakken foran hang. Personalet var venligt, men helhedsbedømmelsen er at Primera Air er det ringeste flyselskab, vi har rejst med i 35 år.
I august 2011 fløj vi for første gang med premira air. Vi havde valgt at rejse med bravo tours denne gang, intet ondt om rejseselskabet der er rigtig godt, meeeeen primera air hold da fest. Vi havde bestilt siddepladser hjemme fra, da jeg slog bordet ned hang der gamle madrester ned af ryglænet fra sæddet foran, virkelig klamt. Vi havde samme pladser i samme fly da vi skulle hjem, samme madrester var udvidet med nogle nye. Vi skulle flyve fra alanya kl. 12.15 men fløj først kl. 15.00. Guiderne havde intet fået af vide, så de stakkels rygere var fanget i lufthavnen da de og vi først fik læst det på tavlen da vi var tjekket ind. Virkeligt dårligt, flyselskabet havde vist det hele tiden da flyet havde været til rep. i sverige hele natten så det var allerde forsinket fra danmark. Ja og disse skrabelodder er ikke okay du kan ikke komme ind på det på nettet. NÆÆÆÆ de skunne lære meget af thomas cook der er også har skrabelodder og gevinsten er der med det samme, deres mad er også mere lækkert end, premira der er temmelig kedeligt, men personalet høflige og venlige.
Primera Air tager på ingen måde deres ansvar alvorligt med hensyn til forsinkelse! Jeg vil aldrig flyve med dem igen. Vi var knap 6 timer forsinket og fik ikke meget info, dog lidt mad og drikke, men at de selv aflyste alle de tildelte afgangstider de fik i CPH lufthavn, har de bestemt sig for at dække ind under usædvanelige omstændigheder. Et meget sølle flyselskab, nu tager vi så rettens vej og håber på at bane vej for andre passagerer der udsættes for sådanne forsinkelser. Vi havde afgang fra CPH d. 26/11-2009 til Ægypten, så sagen er trukket langt ud.
Vi skulle flyve fra Kreta til Billund den 01-10-2010 med afgang fra Kreta 20.20. Vi fik besked i bussen på vej til lufthavnen at flyet var ca. en time forsinket fra Danmark. Det har vi været udefor før. Værre gik det da vi havde checket ind og ventet i to timer fik vi beskeden at flyet skulle mellemlande på Cypern 1000 km i den forkerte retning, men håbede på at det måtte være en fejl. Da vi kom ombord på flyveren kl. 22 var det ganske rigtigt vi skulle mellemlande på Cypern fordi de manglede 2 stk. personale på flyet i Cypern. Det resulterede i 1 time og 10 min ekstra flyvning + 30 min i lufthavnen inden vi kom i luften igen. Piloten var mega træls at høre på han blev ved med at fortælle om flyet og alt muligt og vi fik flyvturen gratis. Det var trods alt ret sent og vi var trætte. Vi fik ingenting fra Primera i kompensation hverken vådt eller tørt. En dreng var tørstig på flyvturen fra Kreta til Cypern, men måtte af personalet ikke få noget, da der på denne tur ingen service var.
Det hele endte med at vi landede kl. 04:00 i Billund 5 timer forsinket og ringe service, dårlig håndtering af situationen og ikke mindst utrolig dårlig planlægning af Primera, da de vidste de ville blive forsinket idet de jo havde ekstra personale med fra Danmark. Vi får først besked i lufthavnen. Vi var trætte og kunne faktisk ikke overkomme at køre hjem fra Billund. Jeg synes det dybt uansvarligt af Primera.
Vi har fløjet med Primera fra Billund til Palma og retur i juli 2010. 2 Voksne og 2 børn.
Gennem tiderne har vi fløjet med rigtig mange selskaber, og Primera hører helt klart til de bedste. Fremragende mandskab, nye fly, ingen småligheder som betaling for at benyttet toilettet etc..
På hjemturen var vi forsinket 3 kvarter, men så kunne vi da bare komme ud i cockpittet og kikke mens vi ventede på starttilladelse. Det nåede alle passagererne :-) Man drog omsorg for, om vi nu har det godt, selv om det er en kort tur. Stewardesserne var trætte på hjemturen, men stadig var servicen og informationen i top. Man kan mærke crewet er glade for deres arbejdsplads.
Derfor er vi ikke bange for at give Primera Air TOPKARAKTER!
Var i maj på Kreta med Bravo Tours. Fløj der ned med Primera Air Scandinavia. Service om bord var Ok, maden ikke den bedste, men kunne gå an - men kaotisk start på flyving pga. af det toldfrie køb, som var placeret rundt i maskinen på de sæder, hvor passagerene skulle sidde. Fejlen var, at det folk havde bestilt toldfrit hjemmefra, var blevet placeret på sæderne, hvor de skulle sidde. Men ingen sad åbentbart, hvor deres toldfrie varer stod, så alt var kaos. Men behagelig flyvetur, både derned og hjem.
Del dine oplevelser og erfaringer med Primera Air til andre. Giv din bedømmelse, og vær med til at give Primera Air det rette omdømme.
Upload billede af dig selv, hvor man kan se dit ansigt. Det kan evt. være det du anvender på Facebook eller andre sociale medier.