Autoforhandler, Skanderborg
Oversat fra engelsk:
Jeg har for nylig købt en bil fra TEN, og jeg fik særdeles god service, så de har min fulde anbefaling. Sælgeren var hjælpsom, og kvaliteten af bilen fra beskrivelse til virkelighedens verden var korrekt. Der opstod imidlertid et problem. Bilens aircondition virkede ikke, så jeg kontaktede TEN. De bad mig om at få foretaget et servicecheck af aircon-anlægget og sende dem regningen. Jeg gjorde, som jeg fik besked på, og fik repareret aircon-anlægget. (Der manglede bare airconditionvæske).
Jeg sendte regningen til TEN og fik pengene tilbage indenfor én DAG.
Original bedømmelse:
I recently bought a car from TEN and I got a very good service so they have my full recommendation.
The salesman was very helpful and the quality of the car from description to the actual thing was correct.
There was one problem though. The aircondition wasn´t working so I contacted TEN. They told me to make an aircon service check and to send them the invoice. I did as I was told and got the aircon fixed. (there was only aircon fluid missing).
I sent TEN the invoice and within a DAY he had payed me back.
Købte katten i sækken. Pris og kvalitet hang slet ikke sammen. Fik bl. a. at vide, at bilen ikke havde været i færdselsuheld, men det havde den. Der var mange skjulte fejl og mangler og jeg blev mødt med larmende tavshed ved reklamation. Vil bestemt ikke anbefale T.E.N biler, ligesom jeg aldrig vil handle der igen selv. En ubeskrivelig dårlig oplevelse.
Modtager d. 3.9.2015 en mail fra Tobias W. omhandlede en VW Polo fra 2000 (15 år gammel bil). Han købte bilen d. 17. september 2013!
2 år efter modtager man en klage på en 15 år gammel bil, og det har vi desværre meget svært ved at kunne gøre noget ved. Han reklamerer over, at han i forbindelse med syn skal bruge 8-10.000 kr. At man i forbindelse med syn har en udgift til reparationer er meget normalt og en udgift man har i forbindelse med køb af bil.
At bilen skulle have været involveret i et uheld har vi desværre ingen historik på. Ligeledes kan vi ikke genkende kundens forklaring om mange skjulte fejl og mangler.
At du ikke har modtaget svar på mail må vi beklage, men du har jo altid mulighed at ringe til os på telefon. Vi har åbent 6 dage om ugen, så burde være muligt at komme igennem.
PS. Vil igen gøre opmærksom på at bilen er 15 år gammel og kunden købte bilen for 2 år siden af os. Vi kan altså ikke holdes til ansvar for, hvordan bilen er behandlet i mellemtiden og har ej heller set bevis for kundens påstand. Pris på bilen ca. 30.000 kr.
Skrev d. 20 december under på slutseddel på en brugt mazda 6 fra 2006 med et km-tal på 137.000. Købte bilen med 6 måneders garanti. [..] TEN-biler, sagde at de ville lave en "klonk lyd" den havde og skifte olie incl. filter og justere bagklappen. Henter bilen d. 9 januar og da jeg er på vej hjem er klunk-lyden der stadig og bilen vil ikke starte efter en tankning på grund af fladt batteri. [..] henter mig og får skiftet batteriet. Finder ud af at han selv har prøvet at spænde tårnleje, selvom det slet ikke var det, som forårsagede mislyden. Bliver lidt træt af situationen, da jeg forventede at det vi havde aftalt, var lavet når jeg hentede bilen efter nytår. Han gir mig et visitkort til en mekaniker. Jeg ringer og aftaler en tid med ham ugen efter. Imellem tiden finder jeg også ud af, at olien er helt sort og oliestanden kan man lige ane på oliepinden, selvom det skulle have været skiftet ved levering. Oliefilteret er også helt rusten så det var heller ikke lavet som aftalt.
Olie + filter hos mekanikeren og klonklyd og loddet sædevarme i passager-siden som heller ikke virkede. Efter 14 dage og 1500 km tjekker jeg oliepinden og kan ikke se noget olie. hælder over 2 liter olie på og kontakter hans mekaniker som beder mig komme forbi. Han tjekker bilen og finder ud af at det er paraplyerne eller stempelringe som skal skiftes. Han siger at jeg skal snakke med ham da der er garanti på bilen. Jeg tager kontakt til ham men han vil ikke betale for det. Men han vil gerne prøve med noget tykkere olie (15-50), olieskift og en motorrens. Kører over til ham et par dage efter en fredag og stiller bilen. får en mercedes med automatgear som lånebil. Om mandagen skal jeg hente min mazda igen og ser med det samme at der ikke er skiftet oliefilter men bare hældt olie på. Bliver sur på ham fordi han har spildt min tid og igen ikke overholdt en aftale men bare lavet en hovsa-løsning + han har brugt min bil til privatkørsel for hente en reol i jysk.
Han går i forsvar og vil ikke tale med mig mere. Den lånebil jeg fik og køre i røg gearkassen også i så jeg kunne kun køre i 1. gear hele weekenden. Han har solgt et produkt (garanti) som han ikke vil eller kan yde. Så nu står jeg med en bil som ikke var i orden da jeg købte den. Den har brugt 8 liter olie på 6000 km og TEN biler mener at det ikke er unormalt. Har prøvet at kontakte ham igen omkring garanti på bilen men han reagerer ikke på det. Så sender sagen for ankenævnet. Lad være med at købe en bil med garanti hos ham. du ender med katten i sækken... Det kan man da kalde en succes historie...
Vi havde fundet en Cady hos T.E.N. biler der tilsyneladende var i orden, idag ca. 4 mdr. senere har piben fået en anden lyd. På trods af en proff. mekanikkers udtalelser er der ingen hjælp at hente.
Fejl på bilen: Fejl på ventil i indsugning 3000 kr. Alm. service 5500 kr. til udbedring af bremser, bilen var nysynet. Rust i lakken fra vinkelsliber skjult med farvet voks. Nye buler i lakken (rust) efter undervognsbehandling. Dieselpumpe slidt op 6000 kr. plus mont.
Jeg har dags dato prøvet at finde en mindelig ordning. Jeg ved godt jeg ikke har købt en ny bil.
Bilen er solgt efter forbrugerkøbelovens regler. Ved købet for over 4 måneder siden blev bilen leveret nysynet - godkendt uden anmærkninger.
Kunden kommer 4 måneder efter med en faktura på udskiftning af div. dele uden vores forhåndsgodkendelse og uden at have reklameret over evt. fejl til os inden da.
Man kan ikke blot kører på værksted og få udskiftet dele, uden at vi har set og taget stilling til reklamationen. Jf. forbrugerkøbeloven har vi ret til at få mulighed for at udbedre fejlen og denne mulighed er vi slet ikke blevet stillet overfor. Derfor blev reklamationen i dette tilfælde afvist.
Da der er tale om en brugt bil, så er det forventeligt at skulle bruge penge på vedligeholdelse. Bilen er solgt til 45.000 kr + lev.omk.
Utroværdig og usympatisk bilforhandler!
Jeg lavede en aftale med T.E.N. Biler om at komme og prøvekøre en bil 4 dage senere, og derefter købe den kontant, hvis den kørte fint. Vi aftalte at ringes ved, hvis der skete ændringer.
Vi kører derfor fra Esbjerg til Søballe "1.5 t" hver vej for at finde ud af at bilen var solgt 3 dage inden.
Jeg må sige at jeg aldrig oplevet dårligere service fra en sælger før. Eneste besked fra T.E.N. var at det var jo om at komme først til mølle. Jeg er enig og derfor lavede vi jo også den aftale om at ringes ved hvis der var ændringer.
Tillid til sådan en [..] kan ingen have.
Jeg købte en grand vitara sidste år den har kørt uden problemer siden. Han fik nedvejet bilen til lav vægtafgift og jeg kørte på hans forsikring ind til alle papir var iorden. God service og behandling, kan kun anbefales. Jeg vil ikke betænke mig ved at handle der igen, hvis han har den bil jeg mangler.
Vi køber en Skoda Oktavia, aftaler en pris som passer til stand. Natten til vi skulle modtage den, kommer der ubudne gæster som stjæler og ødelægger. TEN Biler laver en aftale om rep. som overholdes. Trods en stor udgift, pga. af ærlighed og god handel vil vi gerne anbefale en bilhandel hos TEN Biler
Det er mig en stor fornøjelse at anbefale autoforhandleren T E N Biler [..]. Da vi handlede med TEN Biler var nøgleordene: Venlighed, kundepleje, ærlighed og professionalisme. [..] [T.E.N. Biler] sørgede for at overdragelsesforretningen og hvad der ellers måtte komme, forgik uden nogle bekymringer fra vores side. Derfor endnu engang vil vi anbefale TEN Biler til alle dem som vil føle sig tryg ved køb af brugt bil. Jeg er overbevist om at næste gang vi vil købe en bil er TEN Biler et fortrukken sted at starte.
Del dine oplevelser og erfaringer med T.E.N. Biler til andre. Giv din bedømmelse, og vær med til at give T.E.N. Biler det rette omdømme.
Upload billede af dig selv, hvor man kan se dit ansigt. Det kan evt. være det du anvender på Facebook eller andre sociale medier.