Teleselskab
Vi har været kunder hos CBB lige siden selskabet blev lanceret på det danske marked. Det fik dog en ende, da et par af selskabets phonere uafhængigt af hinanden lavede nogle basale fejl, der bl.a kostede et af husstandens medlemmer flere hundrede kroner. Ikke om der kom nogle indrømmelser fra selskabet på trods af mails og adskillige telefonsamtaler. Så efter at have været trofaste og loyale, samt vidt og bredt fortalt om CBB's billige priser og gode service, fik vores loyalitet en ret brat ende... Aldrig mere CBB.
Selvfølgelig kunne man måske tænke sig, at følgende var en reklame for CBB Mobil. Men det ER DET IKKE. Både min hustru og jeg har nu haft CBB Mobil i flere år. Vi kører meget rundt i landet og vi har ALDRIG haft "Bøvl" med nogen form for forbindelse - tværtimod har det altid været perfekt. Vi ved ikke hvilket netværk man bruger i CBB Mobil, men under alle omstændigheder har det ALTID virket PERFEKT. Samtidig har vi oplevet en helt perfekt kundeservice som vi aldrig har oplevet andre steder. Yderst venlige kundemedarbejdere når vi har haft brug for det. Vi kan kun anbefale CBB Mobil til alle der bruger mobil telefon. VI er i alle tilfælde yderst glade for vores mobiludbyder.
Kirsten og Johnny
Min utilfredshed med CBB begyndte da jeg modtog følgende sms:
2009-0401-cbb-MinimumsForbrug.jpg
https://www.dropbox.com/s/rep490tlyw9wfmj/2009-0401-cbb-MinimumsForbrug.jpg
Siden da sker der mystiske ændringer hele tiden.
Fornyelig åbnede CBB mulighed for saldoKontrol med simKortSpærring når saldo blev lig nul.
Det valgte jeg med det samme fordi det ville begrænse evt. tab, hvis min telefon blev misbrugt efter tab eller tyveri?
Den 17.10.13 12:50 modtog jeg en email fra CBB, hvor de har ændret saldokontrol til minus 200kr.
Jeg har derfor meget svært ved at sige noget positivt om CBB uden at lyve :(
Har haft cbb mobil i godt 5 år uden noget problem, så går jeg over til fri tale og sms mms og SÅ begynder problemerne. De trækker selv hver mdr 159,00 og 49,00 for data, men skriver at der er minus 1,00 kr på min konto? Prøver forgæves at overføre den krone men det er umuligt lige meget hvilken kode jeg prøver bliver jeg smidt af, med det resultat at de har spæret min tlf for udgående brug sms og mms, skønt så kan jeg da ikke ringe og høre hvad problemet er.
Hver dag sender de en sms og en mail om underskuddet men aldrig grunden til det! Så nej tak til cbb mobil mere.
Jeg kender det godt, de er ret hurtig til at minde folk om at der er minus 1 kr på kontoen, og er også ret god til at glemme at besvare på andres henvendelser hvis de kan ikke se en økonomisk gevinst til deres fordel ved det.
Jeg er lige skiftet over til CBB mobil. De har prøve at fremsende mit sim-kort 6 gange uden at det er lykkedes. Der var ingen fejl ved adresse eller post danmarkslevering eller noget andet. Alligevel vil de ikke sende simkortet til anden adresse og heller ikke som anbefalet pakke eller andet. Der var ingen måder hvorpå de kunne hjælpe. Der gik 10 dage hvor jeg skulle undvære min telefon!! Jeg blev til sidst nødt til at komme personligt at hente kortet og så fik jeg lov til at vente en halv time på deres trappeopgang imens de fik indhentet simkortet!!! Jeg fik ikke lov til at tale med den hovedansvarlige person fordi han ikke havde tid!! Jeg er så rasende og vil anbefale jer stærkt om at holde jer fra dette selskab! De kender intet til hvad kundeservice er!
Det er en uskik at skrive langt om at man er enig. Så jeg skal gøre det kort:
Præcis også min oplevelse med det "firma".
Man kan ikke klage over Deres service FOR DER ER INGEN!!!
Ville skifte til et andet abonnement, men det var ikke muligt, fordi de har rod i systemet - men kunde"service" sender bare én et standart svar, og gider ikke engang læse de mails man sender (fordi man ikke har lyst til, at vente som nummer 60! i køen)
Går aldrig tilbage til CBB!!!!
Hold jer langt væk fra CBB. De er ikke som de skriver i reklamer billige, har lige sendt sms hjem fra Tyrkiet 4.00 kr pr styk. Jeg fik en regning kun på Sms på over 500 kr. Alle andre selskaber tager under 3.00 kr for SMS fra Tyrkiet og samme operatør i Tyrkiet. Man kommer hjem og ser kun CBB var meget dyre. Da EU pålage at sætte priserne ned i EU satte CBB priserne op uden for EU. Der er vel en grund til priserne blev sat ned. Før var CBB et godt selskab det er de ikke mere. I dag forlanger de man bruger et mindste beløb om mdr ellers trækker de fra kontoen, man skal også have mindst 25 kr på kontoen for at kunne bruge tlf. Hold jer langt væk fra dette selskab, det er en PENGETANK.
Ingen mulighed for udlandstelefoni eller sms hvis du er under 18 år!
Har for nylig flyttet både mit eget og min søns telefonabonnement til CBB, men de glemte altså at nævne i vilkårerne at det ikke er muligt at få udlandstelefoni og sms på sin mobil hvis man er under 18 år. Det fremgår ikke af de generelle vilkår som man læser før oprettelsen. Det er absolut ikke iorden, og kundeservice forslag er at jeg flytter begge mobiler over i mit navn, det er åbenbart ikke nok at jeg gerne betaler. Så det blev et ganske kort og surt bekendtskab med CBB. Nyt godt selskab søges...
Har haft CBB i ca. 8 år. Hvoraf de 7 år og 2 mdr. har det været virkelig godt. Men så flyttede jeg til Mors, og der er der overhovedet ingen dækning, til noget som helst. CBB har lovet de blev koblet meget hurtig på Telenor. Men intet sker der. Jeg har kontaktet CBB 3 gange, omkring dette problem. Men CBB vil absolut intet gøre, således vi kan bruge vores mobiltelefon på Mors. Så jeg spørger: Er der nogen som syntes det er service?
Har brugt CBB mobil en del år nu, og har aldrig haft nogle problemer.
Jeg bliver altid glædeligt overrasket, over der altid er flere penge på min konto end jeg ellers havde regnet med.
Jeg vil dog sige, at deres Internet på Mobilen er ret dårlig. Forbindelsen er bare ikke ret god. Desværre, da det jo er blevet en ret væsentlig del i at en smartphone kan fungere ordentligt.
Jeg prøvede også deres Mobile Bredbånd da det var ret nyt, og det var simpelthen bare så dårligt dengang. Jeg måtte skifte udbyder ret hurtigt. Men jeg ved jo ikke om det er blevet bedre siden.
Hold jer langt væk fra CBB. EU har sat priserne ned på SMS fra Europa til 1.01 kr da de mener priserne var for høje, CBB går den anden vej og sætter nu priserne op fra 2.50 til 4.00 i ikke EU. Det er uforståligt, at de ikke også forstår priserne er for høje, andre selskaber tager stadig 2.50 - 267 kr fra f.eks. Tyrkiet. De skal have pengene ind de nu taber på EU. Hold jer langt væk. De er slet ikke så overskuelige som de praler med.
Skønt, skønt, skønt! Har været kunder i flere år - altid hurtig kundeservice, både pr. e-mail og tlf. Vi har altid fået god hjælp med tingene, aldrig sure miner, men meget venligt personale og det er billigt! De har hermed bevist, at det ene ikke behøver at udelukke det andet (service/pris). Hvad kan man ønske sig mere? Jeg kan til hver en tid anbefale andre at gå over til CBB.
[..] Indtil jeg valgte at skifte til et billigere teleselskab havde jeg ikke haft nævneværdige problemer med CBB, men det skulle ændre sig da jeg meddelte dem om mit skift af teleselskab og spurgte til de penge der stod tilbage på min taletidskonto. Jeg blev forsikret at det ville være gratis at få overført restsaldoen til andre numre. Citat fra mail fra kundeservice:
"Det er altid muligt at få udbetalt sin restsaldo så du kan sagtens indsætte fx 100 kr til du overgår, du skal bare være opmærksom på at det koster 25 kr at få restsaldoen udbetalt men at det er gratis at rykke saldo til anden mobilnummer."
Jeg satte således i god tro penge ind på kontoen for at have penge til de 4-14 dage jeg havde fået at vide der ville gå før jeg ville kunne overgå til andet teleselskab. for at besvare mailen fra kundeservice bad jeg derfor om at få overført restsaldo sammen med nummeret til mit nye teleskab. Det var her filmen knækkede: (citat kundeservice)
"Vi kan ikke overføre pengene til andre selskaber, kun numre der er ved os. Eller til din bank konto. Der skal vi bruge dit reg og konto nummer."
- Lidt sent at meddele dette eftersom jeg fra start havde klargjort at jeg skiftede teleselskab (og sjovt nok ikke har flere telefonnumre hos CBB som jeg ønsker at beholde).
Jeg måtte konkludere at CBB ønskede at få mig til at sætte penge ind på kontoen og derefter taksere mig for at give mig det ubrugte beløb tilbage. At der kun er tale om kr. 25,- gør at mange sikkert ikke gider tage kampen op med CBB, men min opfattelse af forløbet er at de bevidst har informeret uklart for at kunne tjene en lille smule mere på mig.
Alt i alt har CBB altså en forretningsførelse jeg IKKE kan give mine anbefalinger.
Jeg er godt tilfreds med CBB som jeg har brugt i flere år.
Det er billigt.
De har overskuelige priser (imodsætning til mange andre teleselskaber)
Man se let se sit forbrug online.
Man kan betale online med dankort eller netbank.
Alt kan gøres bedre men CBB gør det faktisk rigtig godt ;)
Del dine oplevelser og erfaringer med CBB Mobil til andre. Giv din bedømmelse, og vær med til at give CBB Mobil det rette omdømme.
Upload billede af dig selv, hvor man kan se dit ansigt. Det kan evt. være det du anvender på Facebook eller andre sociale medier.