Flyselskab
Må som mangeårig SAS-kunde sige at ombord-oplevelsen går den forkerte vej - desværre. Sidste eksempel var en tur ATH-CPH på SAS+. Personalet så trætte ud, serveringen skulle går hurtigt - så de selv kunne sidde ned. Al ære og respekt for jobbet som kabinpersonale... MEN... Nu kan man jo vælge fra menuen så jeg vælger en drink, en rødvin og en baileys og et glas vand og en salat m. koldt brød til viser det sig. Alm. flymad - smart engangsbox skal dog siges. Jeg er mere sulten eftersom jeg tidligt samme morgen er fløjet fra en græsk ø og dermed haft ventetid i Athen, så jeg spørger venligt om jeg så kan få en dagens sandwich? Svaret var nej, du har jo allerede fået mad! Sædet var ok, 1A på en 321-airbus, hvor vist de første 7-8 rækker har bedre benplads?
Mangler nødderne til drinken, udvalget af blade og magasiner, en hot towel som i de gamle business class dage.
Skal dog påpege at udturen ugen før var helt ok og et venligt personale tilmed. Skal ikke lige foreløbig glemme den meget gule morgenmadkasse, som dog havde et ok indhold. Blev også ca. 1 time før landing spurgt om jeg havde lyst til drink eller vin.
Hvis man kunne give 0 stjerner gjorde jeg det!
Har været uden min kuffert siden fredag aften, nu er det onsdag og har INTET hørt. Har forsøgt at komme igennem til dem siden søndag, indtastet mit nr og venter stadig på et tilbagekald!
Grunden til jeg ikke vil sætte mine ben i et SAS fly er deres mangel på service samt information.
Da jeg var i København lufthavn mandag aften inden jeg fløj hjem igen ville jeg høre om jeg kunne få min kuffert og tage den med retur. Der var ingen der vidste hvor den var og de mente den måske allerede var i Berlin, derfor spørger jeg i Berlin da jeg lander om min kuffert er der, de siger den er fløjet til København!
Det er fair at fejle og en forsinket bagage kan ske, MEN NÅR MAN INGEN INFORMATION FÅR SÅ ER DET IKKE OK og råder fremadrettet ALLE til at holde sig langt væk.
Og nu starter kampen nok for at få refunderet for de få ting jeg har købt, ventetiden er ifølge deres standard svar 3-4 uger, men det er jo SAS så tvivler på de er så "hurtige".
Jeg flyver jævnligt med SAS, og har hver gang haft en positiv oplevelse, har aldrig været udsat for forsinkelser, og personalet har altid været søde og hjælpsomme.
Har aldrig haft problemer med forsinkelse af bagagen.
Det har jeg prøvet ved andre selskaber, både på udrejse og hjemrejse, men det er vel det der sker somme tider, og mine rejser er aldrig blevet ødelagt af det. Og de gange det er sket, har jeg altid fået en god behandling.
Jeg sørger dog altid for, at have det jeg ikke vil undvære med som håndbagage, og så er ulykken jo ikke så stor.
For unge mellem 18-25 år er SAS yderst fordelagtig. SAS tilbyder ungdomsbilletter til en væsentligt nedsat pris for rejser i Europa. Ofte er prisen, et stykke under lavprisselskaberne. Personalet er meget flinke og hjælpsomme. Dejligt med en frisk, gratis, dansk avis, når man har været i udlandet. Senest var jeg i Geneve med SAS og blev budt på en kop gratis kaffe, som vist nok er noget nyt.
Til sommer skal jeg både flyve til Nice og London med SAS på ungdomsbilletter og jeg glæder mig som altid.
Som boende i provinsen må vi altid over Kastrup for at komme videre. Har gentagende gange oplevet betydelige forsinkelser eller enddog aflysninger af domestic afgange, med deraf gene. Man undskylder sig med at CHP er en stor lufthavn, hvor mange ting skal gå op i en større enhed. Flyene er gamle (for gamle). Gentagende gange blevet placeret ud for motorene i en md80, selv ikke udleverede ørepropper kunne fjerne lyden. Alene p.g.a. indtjekning, med valg af sæde, desværre ikke var muligt på det tidspunkt jeg havde netadgang. Så SAS er for KBH, muligvis for business people som har råd til business class. Jeres koncept overlever ikke.
Har altid ankommet til tiden. Sød personale. Men deres underholdningssystem er ikke optimalt. På en tur til USA har du din egen skærm og det er dejligt, men du kan ikke starte, pause og stoppe filmene. Har meget sjældent oplevet turbulens med SAS men det har måske mere med held at gøre. Jeg føler mig i hvert fald tryg og deres bonusprogram er godt. Jeg oplever også at deres flyvetider er rigtigt gode til Europæiske destinationer.
Vi har været på flere ture med SAS og altid fået en god behandling. Den sidste, var i sidste uge, hvor vi bare var i Berlin med min datter, der har haft så dårlig en oplevelse med Air France så vi andre ikke vil røre det selskab med en ildtang.
Stewardessen fik at vide hvordan hun havde det og var meget omsorgsfuld over for hende.
De får kun 5* da jeg synes at personalet i flyet var ok, men at man skal betale ekstra for alt synes jeg er for dårligt, når andre mindre selsskaber tilbyder det gratis. Selv landingen var grov i forhold til andre gange jeg har fløjet med andre selsskaber. Generelt var flyvningen ikke en behagelighed.
Total kaos ved indcheckning med en kø på over 100 meter, så vi stod i kø i over 1½ time, hvorefter vi blev mødt af en meget, meget aggressiv og ubehagelig SAS-medarbejder. Da jeg nævnte for SAS medarbejderen at forholdene var utilfredsstillende kaotiske, blev han meget fornærmet. Alt skulle vejes og han "fangede" os i håndbagagen. Jeg måtte ikke have en lille håndtaske (15x15 cm) ved siden af en lidt større taske, så denne skulle proppes ned i den store. Min medpassager skulle pakke tingene om, da han havde 5,3 kg og ikke de tilladte 5 kg. Den SAS-ansatte var først tilfreds, da vægten klingede 4,9 kg, og da var der ti minutter til flyafgang.
Vi så i øvrigt flere rejsende med både 2 og 3 stk. håndbagage, og vægten syntes mere tyngende end vores. Så det var åbenbart kritikken af de kaotiske tilstande ved indcheckningen, der gjorde, at vi nu skulle straffes og have en meget, meget ubehagelig oplevelse.
Flyet var for øvrigt forsinket både ved ud- og hjemrejse. Særligt ved hjemrejsen var det slemt med over 1 times forsinkelse uden nogen form for information - vi fik ikke engang at vide, at flyet var forsinket.
Personalet ombord var flinke nok, men som andre skriver, er der hverken tørt eller vådt med mindre, man betaler. Det er for mig sådan set ok, men at der er totalt kaos ved indcheckning og den skal tage så lang tid, og man herefter mødes af en meget aggressiv SAS-ansat, er ganske enkelt uacceptabelt.
Jeg rejser ikke med SAS fremover, hvis jeg kan undgå det. Personalet om bord får 7 stjerner, men den samlede bedømmelse kan kun blive 0-1. Jeg har aldrig haft en så dårlig flyoplevelse!
Et mareridt af flyselskab, hvor kun en tur med Sterling har været en endnu mere frygtelig oplevelse.
Med SAS oplever vi ofte, meget ofte forsinkelser, vi har endnu ikke oplevet at vores baggage er kommet til tiden, kabinepersonalet minder mest om nogle gamle koner som man troede ville have været pensioneret for længst, og service er et ord man er henvist til at finde i fremmedordbogen når man flyver med SAS.
Desværre sker det fra tid til anden, at man bliver forvist og omdirigeret til SAS, selv om man har booket gennem British Airways, Lufthansa eller sågar nok det bedste af alle luftfartsselskaber, Singapore Airlines.
Mage til smålighed skal man lede længe efter. Vi var fire personer på en tur til Los Angeles, booket hos Lufthansa. På det sidste stykke fra Frankfurt til København var vi åbenbart så uheldige at komme til at flyve med Lufthansas samarbejdspartner, SAS, for her var en helt anden service, intet hverken vådt eller tørt blev der serveret på turen med mindre vi ville betale for det. Det problem oplevede vi ikke med Lufthansa, her var servicen meget god og deres A340 fly kan bestemt anbefales, det er et af de bedste jeg har fløjet med. Men SAS, ak... jeg kan godt forstå at kunderne flygter, næste gang jeg booker hos Lufthansa vil jeg være opmærksom på ikke at komme med et SAS fly!
Som forretningsrejsende er SAS klart det bedste valg for indenrigstrafik. De er godt nok dyrere end andre selskaber, men de flyver ofte (i mine tilfælde ihvertfald) til tiden, har et ok informationsniveau i lufthavnene og så er de meget fleksible, både med ændringer af fly og checkin.
Del dine oplevelser og erfaringer med SAS til andre. Giv din bedømmelse, og vær med til at give SAS det rette omdømme.
Upload billede af dig selv, hvor man kan se dit ansigt. Det kan evt. være det du anvender på Facebook eller andre sociale medier.