SMC-Biler Aalborg

Autoforhandler, Aalborg

2,6/10
#13
Toni J.
1 bedømmelse
14.09.2015

Skulle have skiftet forbremser, hvilket fungere. Dog kan bilen, her dagen efter, ikke starte - og ham jeg har været i kontakt med er ikke til at få fat i igen.

0
0
Del | Svar | Rapportér
#12
Helle J. Hansen
1 bedømmelse
21.11.2012

Syntes simpelthen det er den fineste service jeg har fået længe.

0
1
Del | Svar | Rapportér
#11
Tonny Jørgensen
2 bedømmelser
09.10.2011

[..] jeg skulle have lavet en forsikringsskade på undervogn, men da jeg modtog min bil var det ene forhjuls leje ødelagt, de nægter pure at det er deres skyld, men jeg kan se at de har varmet på det for at få det af, med det resultat at det er gået til. Jeg blev svinet til af værkstedets leder og beskyldt for alt muligt. Advarsel brug dem ikke.

6
3
Del | Svar | Rapportér
#10
Jesper Møller
1 bedømmelse
21.06.2011

Prisen på nye skiver og bremserbakker er steget med 25% på 3 år, der må være noget galt.

3
0
Del | Svar | Rapportér
#9
Jan Mandrup Ozimek
6 bedømmelser
04.06.2010

Jeg har været igennem et ubegribeligt dårligt forløb hos SMC-Bilers skadecenter i Aalborg. Jeg fik en større skade på min bil (på det tidspunkt 3 mdr gammel Octavia) i december, hvorefter jeg fik den kørt til SMC Biler, og fik udleveret en fin lånebil.

Mens bilen stod hos skadecenteret, var jeg i dialog med salgsafdelingen for at undersøge om de kunne give en attraktiv byttepris. Efter to uger hvor de flere gange havde undladt at svare på mine henvendelser som aftalt, var konklusionen at de slet ikke kunne give en konkurrencedygtig pris, og derfor valgte jeg at få bilen repareret og køre videre i den. Alt i alt utilfredsstillende performance af salgsafdelingen, men det bliver meget værre.

Da det i starten af januar var klart at bilen skulle repareres, sagde de hos SMC, at det ville tage tre uger at reparere den. De tog indtil 5. marts før jeg fik bilen igen! Altså 3 måneder. Jeg havde dog en gratis lånebil i mellemtiden (fordi min forsikring har forhandlet en generel, god aftale). Lånebilen var en SEAT Leon, hvor der ikke var plads til barnevognen, og den måtte ikke køre i udlandet, så det var selvf. ubelejligt.

Da jeg så hentede bilen efter de tre måneder, viste det sig, at der var tydelige skader på adskillige paneler og indtræk indvendigt, som de ikke havde skiftet. Betrækket på førersædet sad skævt og rynkede. Derudover opdagede jeg, at de havde lavet en mindre skade på bagskærmen! Jeg kunne selvf. godt køre i bilen mens jeg ventede yderligere tre uger på reservedele, og fik den derfor udleveret.

Efter tre ugers ventetid afleverede jeg bilen igen for at få skiftet paneler og indtræk. Det tog et par dage, hvor jeg i mellemtiden lånte en VW Fox. Da jeg fik min bil igen, havde de ikke skiftet en del af de beskadigede indtræk (kun panelerne). Derudover opdagede jeg at dørhåndtaget indvendigt nu sad løst.

Jeg fik en ny tid et par uger senere, som jeg dog selv måtte udsætte, hvorefter de først havde tid igen i starten af juni. Da jeg afleverer bilen om morgenen, gør jeg opmærksom på det løse dørhåndtag, som de lover at lave og noterer dette på arbejdssedlen. Jeg bliver ringet op samme dag om eftermiddagen, og får at vide at bilen er klar, hvorefter jeg spørger om de har husket at lave håndtaget. Det har de, siger de. Da jeg henter bilen, viser det sig, at håndtaget stadig er løst pga. en brækket platic tap. Jeg får at vide, at jeg kan komme forbi en dag, og så vil de skifte det mens jeg venter. Det er tæt på lukketid, så de kan ikke gøre det den samme dag.

Der er altså gået ca. ½ år, og de er stadig ikke færdige med en skade, som de sagde ville tage 3 uger. Indtil videre har jeg været på værkstedet utallige gange og undværet bilen i ca. 16 uger.

Retfærdigvis skal det nævnes at betjeningen på kontoret har været venlig og imødekommende (på trods af min efterhånden sure attitude), og de har ikke afvist at rette op på nogen af problemerne; De har simpelthen bare ikke haft styr på hvad der foregik på værkstedet. Den venlige betjening er den eneste grund til, at jeg ikke giver den absolutte bundkarakter.

Jeg kommer sldrig hos SMC igen, og kan ikke anbefale andre at komme på værkstedet.

12
10
Del | Svar | Rapportér
#8
Ditte Sennicksen
62 bedømmelser
29.04.2010

Min mand og jeg plejer at bruge Søren Kvist mekanikerværksted (der ligger nr. 1 på bedømmelse), når vores Skoda skal repareres. Men denne gang hvor airbag lampen lyste så tænkte vi at vi ville gå til en mekaniker med speciale i Skoda. Jeg fandt SMC's hjemmeside hvor jeg kunne booke en mekanikertid - super smart tænkte jeg. Så jeg bookede en tid og beskrev kort hvad der var problemet. Jeg hørte så ikke mere fra dem så jeg ringede for at høre om jeg havde en tid eller hvad. Jeg kom til at tale med en som ikke kunne tilgå netreserveringerne så jeg skulle forklare det hele forfra. Jeg forklarede så kort hvad det var vi skulle have lavet på bilen. Men han havde alle mulige spørgsmål f. eks. "Vil I have dialogmodtagelse". Jeg spurgte ind til hvad det var og det var bare at man tog en snak om bilen igen igen. Han spurgte også vi vil have dit og dat samt om han skulle køre den til syn bagefter. Det sidste takkede jeg nej til. Jeg er ikke så teknisk så alle hans spørgsmål om vi ville have alt muligt i tillæg det gjorde mig noget usikker. Jeg ville jo bare have repareret min bil uden al den snak og cirkus som jeg synes at vores samtale var ved at udarte sig til. Nå men dagen kom og bilen blev afleveret og vi fik en såkaldt "dialogmodtagelse" hvor bilens reparationer blev anslået til 1000 kr. De reparerer den og ringer om de skal køre den til syn alligevel, og vi siger så ja denne gang. De kører den til syn og den bliver så ikke godkendt. Der skal så laves reparationer på 6000 kr. for at få den godkendt. Ærgerligt men det er jo som det er, men vi sidder lidt tilbage med en følelse af, at vi er blevet trukket lidt rundt og at vi måske er blevet snydt. Oven i hatten fik vi en fartbøde mens bilen var i deres varetægt. De prøver først at gøre det til vores ansvar at finde ud af hvem, der kørte bilen fordi de mener, at det er en fra synshallen, men vi har givet sagen videre til Nordjyllands Politi og har sagt at SMC-Biler havde vores bil på det pågældende tidspunkt. Vi har ikke hørt mere fra den sag så jeg regner med at de har betalt den. Alt i alt så står vores oplevelse hos SMC-Biler som dårlig. Jeg går ud fra at reparationer er udført fint. Men alt det uden om f.eks. deres smarte dialogmodtagelse, køren-til-syn-service, vaske-bil-service, påfyldning-af-spinklervæske-service gør, jeg synes at de har lavet for meget forvirring som det som det egentlig burde handle om - at reparere biler. jeg vil ikke anbefale dem, og jeg vil ikke bruge dem igen!

17
8
Del | Svar | Rapportér
#7
Anders Duun
1 bedømmelse
18.02.2010

Bestilte en ny bil, torsdag den 14. januar 2010, sælgeren meddelte at om mandagen når bilen var sat i bestilling i deres system, ville han ringe til os med en nærmere leveringsdag.

Nu en måned efter, har jeg lagt omkring 5 beskeder pr. telefon og 4 mails til sælger om leveringsdatoen. uden at få svar.

Sidst har jeg skrevet en mail til salgschefen for den pågældende afdeling, osse uden svar.

Har på alle mails fået emailbekræftigelse på mine mails er blevet åbnet hos SMC Biler.

Har dags dato meddelt SMC Biler, at på baggrund af jeg ikke har fået en leveringsdag, og det nu er over en måned [siden]vi bestilte vores nye bil, antager jeg, at de ikke kan levere bilen, og jeg ser handlen som annulleret.

Så min vudering af SMC Biler Aalborg, lad være med at handle bil der, de virker ikke som nogle der lever af at sælge biler.

14
11
Del | Svar | Rapportér
#6
Klaus L. Nielsen
7 bedømmelser
17.05.2009

Jeg har som potientiel kunde været der nede et par gange - Men hver gang er det som om at jeg bliver 2. valget og først bliver spurgt om de kan hjælpe mig når de har spurgt de "rige" Hasseris borgere -

Dertil er det dog en ulidelig varme på varme dage i deres salgs lokale [..].

Men service er en by i Rusland der nede - Har oplevet før ved feks Bilhuset Haldrup at de kørte en bil ud af udstillingen hvis de kun havde den med det udstyr jeg var intresseret i - Men hos SMC-Biler Aalborg der gør de ikke den service - Men selvfølgelig hvis man nu var en rig Hasseris beboer så havde de sikkert med glæde kørt bilen ud af nyvogns-udstillingen...

Det var lige min bedømmelse - Så skal jeg købe VW bliver det enten hos Auto-Centrum-Hadsund eller VW Ålestrup ellers vælger jeg helt og blackliste VW som mulige biler...

28
19
Del | Svar | Rapportér
#5
Ivy Modrau
1 bedømmelse
30.04.2009

Efter en store reparatur på klimaanlægget på et 3 årig bil få vi lavet klimaanlægscheck sammen med det regelmæssige service. 2 måneder efter findes fejl på klimaanlægget igen, nu kondensator. Allerede næste dag opdager vi spor af indikatorvæske på indkørseln og skal atter ind på værkstedet. Nu finder de et utæt rør, igen en regning over 1000,- kr. Værkstedet finder at ovenstående er udtryk for høj faglighed og service!

25
16
Del | Svar | Rapportér
#4
Anders Kvist
1 bedømmelse
23.08.2008

Jeg gav en meget detaljeret fejlbeskrivelse ved tidsbestilling, men denne var ikke noteret og jeg forklarede igen tingene da jeg afleverede bilen. På trods af dette, ringede de til mig om aftenen og fortalte mig det jeg allerede vidste og havde forklaret dem.

Det endte med at koste mig knap 1000 kr, på trods af fejlen var en knækket ledning der kostede 12 kr og under 100kr at få monteret.

Efterfølgende bliver jeg ringet op af deres kundeservice for at høre om jeg var tilfredse med mit besøg på værkstedet. Her fik jeg forklaret historien og beskeden var at hun ville gå videre med det, men der er aldrig kommet nogen opfølgning på det - hurra for kundeservice :)

27
21
Del | Svar | Rapportér
#3
Peter Jeppesen
1 bedømmelse
03.06.2008

Var på værksted med min Polo (53.000 km), fordi det klaprede konstant fra undervognen omkring højre forhjul. Bilens fortøj blev undersøgt, men ingen fejl fundet. Pris 900 kr. Mekanikeren bedyrede, at alt havde været skilt ad, og at der ikke var risiko for at køre med lyden til det blev værre. Da jeg mistænkte hjulet for at være årsag til fejlen, spurgte jeg specifikt til, om dette havde været afmonteret. Det havde det!

Da jeg efterfølgende selv undersøgte bilen, konstaterede jeg, at forhjulet ikke var spændt ordentligt fast, og at mislyden efter efterspænding helt forsvandt.

Altså: SMC-Biler i Aalborg kunne ikke fejlfinde et løst forhjul, og valgte endda at fakturere for en undersøgelse af fortøjet, på trods af at hjulet, trods udsagn om det modsatte, aldrig havde været afmonteret.

Retfærdighedsvis skal det siges, at SMC-Biler efter at være blevet forelagt sagen, erkendte at have givet forkerte oplysninget, og annullerede fakturaen.

24
16
Del | Svar | Rapportér
#2
Conny Jakobsen
1 bedømmelse
20.05.2007

Vores søn har købt bil hos smc-biler ålborg. Da vi købte bilen var de meget flinke og høflige, men da handelen var afsluttet så det helt anderledes ud. Efterfølgende var der nogle ting som skulle laves på bilen som købsgarantien skulle dække. Alligevel fik min søn regning og først efter telefonisk hendvendelse blev regningen slettet. En gang skulle jeg snakke med dem over telefonen og jeg har aldrig været ude for så meget uforskammethed og nedladenhed. Min søn købte bilen for ca. 2 måneder siden og vi har ikke haft andet end problemer. Vi kan derfor ikke anbefale andre at købe bil hos denne forhandler.

29
20
Del | Svar | Rapportér
#1
Eva Hougaard
11 bedømmelser
17.01.2007

Jeg købte en Polo for nogle år siden hos Autocentralen (idag SMC-Biler). Jeg har troligt fulgt de påkrævede serviceeftersyn i de år jeg har haft bilen.

Ved et af disse serviceeftersyn figurerede der ting på regningen (ny baglygte) som ikke var blevet lavet. Jeg kontaktede SMC-biler og forklarede dem problemet, og de forklarede mig, at jeg bare skulle tage det roligt, og var i øvrigt ganske uinteresserde. Fejlen på regningen blev dog rettet efterfølgende, efter megen diskussion og nedladenhed fra deres side.

Ved en anden reperation fik jeg et opkald fra dem om at det var nødvendigt at udskifte dækkene på bilen, fordi (som de forklarede) at dækkene var ulovlige. Jeg forhørte mig dog hos et andet værksted, FDMs synshal, og de forklarede at det var helt forkert, og at dækkene var brugbare og helt og aldeles lovlige. Jeg følte igen at jeg som kvinde, blev forsøgt at løbe om hjørner med af folkene på SMC-Biler.

Jeg har ikke den store tiltro til dette værksted længere, og er herefter holdt op med at bruge dem.

34
18
Del | Svar | Rapportér

Del dine oplevelser og erfaringer med SMC-Biler Aalborg til andre. Giv din bedømmelse, og vær med til at give SMC-Biler Aalborg det rette omdømme.

Upload billede af dig selv, hvor man kan se dit ansigt. Det kan evt. være det du anvender på Facebook eller andre sociale medier.