Ditte Sennicksen
46 år
Jeg er blevet klippet i denne salon siden 2009. Jeg har også bemærket en udskiftning af frisørelever, som der er nogle der skriver om Salonen. Det er imidlertidig ikke noget der irriterer mig, da jeg beder om at blive klippet af ejeren. Jeg synes at jeg går glad og tilfreds af sted hver gang!
Jeg spiste der en tirsdag aften - der var pakket med mennesker. Stedet serverer god fransk mad uden fine fornemmelser. Menuen består af en tre-retters menu, og du kan kun vælge imellem tre ting til hoved retten. D.v.s. at forret og dessert er en overraskelse - heldigvis var det en god en af slagsen.
Jeg kan kun tilslutte mig de rosende ord som M. Therkelsen skriver. Jeg har været der med familien to gange og den også tæller en sushi hader. Alle var begejstrede! God mad serveret på en interessant måde! Mine børn var optaget at båndet med mad hele aftenen, så der var god tid til de voksne kunne snakke.
Jeg har spist der to gange. Cafe mumbai tilbyder indisk mad i Aalborgs kulturkraftcenter - Nordkraft. Maden er indisk, der er tilpasset danske smagsløg, så det er ikke en autentisk indisk madoplevelse.
Der er ikke a la carte, men der er en buffet. Stedet er ikke gennemtænkt, men det er ok mad, hvis du skal blive mæt.
Der er også take away, hvilket jeg ikke har prøvet endnu.
Langsom betjening på trods af, at der ikke var så mange mennesker og at vi kun skulle have to øl og nogle nøddder. Vi glemte en pose med to nyindkøbte trøjer, som vi kom dagen efter og spurgte efter. Vi fik et ret ligeglad/arrogant svar og trøjerne var der ikke. Restauranten er selvfølgelig ikke ansvarlig for glemte sager, men lidt service og lidt engagement synes jeg godt man kan forlange?!
Jeg har ledt efter en frisør som forstår mine idéer med mit hår. Det har jeg fundet hos Art House. Jeg er blevet klippet der gennem ét år, hvor jeg kommer hver 3. månede og jeg har været meget tilfreds hver gang. jeg synes virkelig at de tager sig tid til at klippe og sætte sig ind i hvordan ens hår falder naturligt. Perfekt.
Jeg har spist på Mackies 3 gange på 10 år så jeg er ikke storkunde. Jeg kan godt lide den hektiske atmosfære og det absolut fantastiske 70'er rockmusik der kører i højtalerne. Jeg spiste der sidst for 1 månede siden hvor jeg synes at den kulenariske standard var ringere end den har været de andre gange. Maden vil jeg kun give 4 point men atmosfæren 8 point - derfor karakteren 8.
Min mand og jeg plejer at bruge Søren Kvist mekanikerværksted (der ligger nr. 1 på bedømmelse), når vores Skoda skal repareres. Men denne gang hvor airbag lampen lyste så tænkte vi at vi ville gå til en mekaniker med speciale i Skoda. Jeg fandt SMC's hjemmeside hvor jeg kunne booke en mekanikertid - super smart tænkte jeg. Så jeg bookede en tid og beskrev kort hvad der var problemet. Jeg hørte så ikke mere fra dem så jeg ringede for at høre om jeg havde en tid eller hvad. Jeg kom til at tale med en som ikke kunne tilgå netreserveringerne så jeg skulle forklare det hele forfra. Jeg forklarede så kort hvad det var vi skulle have lavet på bilen. Men han havde alle mulige spørgsmål f. eks. "Vil I have dialogmodtagelse". Jeg spurgte ind til hvad det var og det var bare at man tog en snak om bilen igen igen. Han spurgte også vi vil have dit og dat samt om han skulle køre den til syn bagefter. Det sidste takkede jeg nej til. Jeg er ikke så teknisk så alle hans spørgsmål om vi ville have alt muligt i tillæg det gjorde mig noget usikker. Jeg ville jo bare have repareret min bil uden al den snak og cirkus som jeg synes at vores samtale var ved at udarte sig til. Nå men dagen kom og bilen blev afleveret og vi fik en såkaldt "dialogmodtagelse" hvor bilens reparationer blev anslået til 1000 kr. De reparerer den og ringer om de skal køre den til syn alligevel, og vi siger så ja denne gang. De kører den til syn og den bliver så ikke godkendt. Der skal så laves reparationer på 6000 kr. for at få den godkendt. Ærgerligt men det er jo som det er, men vi sidder lidt tilbage med en følelse af, at vi er blevet trukket lidt rundt og at vi måske er blevet snydt. Oven i hatten fik vi en fartbøde mens bilen var i deres varetægt. De prøver først at gøre det til vores ansvar at finde ud af hvem, der kørte bilen fordi de mener, at det er en fra synshallen, men vi har givet sagen videre til Nordjyllands Politi og har sagt at SMC-Biler havde vores bil på det pågældende tidspunkt. Vi har ikke hørt mere fra den sag så jeg regner med at de har betalt den. Alt i alt så står vores oplevelse hos SMC-Biler som dårlig. Jeg går ud fra at reparationer er udført fint. Men alt det uden om f.eks. deres smarte dialogmodtagelse, køren-til-syn-service, vaske-bil-service, påfyldning-af-spinklervæske-service gør, jeg synes at de har lavet for meget forvirring som det som det egentlig burde handle om - at reparere biler. jeg vil ikke anbefale dem, og jeg vil ikke bruge dem igen!
Jeg har tidligere skrevet en bedømmelse, hvor de fik karakteren 8 pga. megen personaleskifte. Der er kommet ro i personalegruppen og jeg fornemmer at de trives. Jeg har nu haft min gang i Luna i snart 5 år og jeg bliver mere og mere begejstret. De er simpelthen så kompetente, og imødekommende. Personalet (pædagoger, medhjælpere, køkkenpersonalet, lederen, de studerende og vikarer) er meget engagerede, omsorgsfulde, professionelle, og anerkendende. De ser det enkelte barn og lige det barns behov. Jeg føler virkelig at mine to børn har fået den bedste start på institutionslivet!
En meget lille men hyggelig alternativ café. Caféen ligger i en baggård, hvilket jeg synes giver den charme. Caféen fungerer også som et sted for alternativ behandling (bl.a. håndlæsning). Jeg fik en speltbolle med ost og et glas vand til 33 kr. Jeg kan derfor ikke udtale mig om deres mad, men det så lækkert ud ved de andre borde. Jeg synes også at det er lidt dyrt for en ellers udemærket bolle.
Et bageri som laver lidt anderledes brød og kager. De bruger gode råvarer (melet er eksempelvis fra en lokal mølle (eller hvad det nu hedder)). Bageriet har en lille cafe afdeling som har åbent tidlig - så man kan få en kop kaffe og brød før kl. 10. Det bedste er deres sandwich. Efter min smag er de pt. byens bedste. Og jeg bliver mæt.
God Cafe med udendørsbetjening der ligger lige på en hyggelig plads. Betjeningen er af varierende standard. Jeg har både oplevet ubehøvlet betjening og så har jeg oplevet super god betjening. Jeg synes at cafe ministeriet har den bedste cafe mad i byen. Lækker råvarer, spændende anrettet og noget for enhver smag på menuen. Og store portioner.
Jeg synes at cafe klostertorvet ligger perfekt hvis man er inde i byen. Ganske sød betjening, men ikke den hurtigste. Der er især en god stemning om aften i weekenderne. Tilgengæld er det en fantasiløs menu. Ringe råvarer og fed mad! Jeg har fået deres lasagne, kyllingesalat, nachos. Og jeg er blevet SÅ skuffet hver gang. Den sidste gang syntes jeg at det var så ringe at jeg ikke spiste maden. Jeg kan anbefale at holde sig til de flydende elementer på menukortet, fordi at cafen i sig selv er hyggelig og der er gang i den. Men du skal ikke gå derhen hvis du er sulten eller vil have en intim, stille aften.
Ganske middel autoforhandler. Har købt en brugt bil der i foråret 2007, hvor vi aftalte at bilen skulle gennem et fdm check og de ville udbedre alle fejl af typen 0. Efter en tur på deres værksted, hvor fejlene skulle udbedres, så tog vi bilen til et ekstra check ved fdm. Det viste sig at de ikke havde udbedre alle fejlene. Efter en del ringen frem og tilbage og så lykkedes det at få rettet alle fejlene og vi har i dag en bil som vi er glade for og den kører fint.
Intet mindre end perfekt! Jeg tillader at give den et ti! tal. Jeg synes at Larsson holder et højt energi nieau fra side 1 til sidste side - respekt. Efter jeg havde læst den første bog har jeg "sulten" efter at læse mere om hende lisbeth fordi hun virkede som en kompleks person - og hurra - meget af nærværnde bog omhandler hendes gøren og laden -LÆS DEN
Jeg har nu læst alle tre i serien, og vil derfor give dem alle en karakter. Jeg kan se at min bedømmelse af denne bog bærer præg af at jeg havde lagt karakter niveauet for højt. Jeg synes fortsat at det er en god bog, men i forhold til at den er lang tid om at komme i gang så får den en 6.
Jeg er MEGET enig med Rasmus' beskrivelse. God mad, men sløv/mekanisk betjening. Jeg kan bidrage til historier om betjeningen: Jeg kom en dag derind med nogle venner. Vi satte os i en tom! cafe, men fem minutter efter kom der en servitrice og sagde at der kunne vi ikke sidde, eftersom det var nogle gæsters stambord, så vi måtte sætte os et andet sted. Der stod ikke noget om at det var reserveret eller noget. Så kunne vi ellers sidde der og bestille mad og føle os som "anden rangs gæster". Men maden er som sagt god.
Vi brugte dette firma, da vi skulle have afhøvlet 90 m2 larkeret bøgeparket og have det ludet. Jeg vil starte med at sige, at resultatet blev ok. Men jeg kan se hvor de begyndte og hvor de sluttede. Der, hvor de startede blev gulvet meget fint, og til sidst var der er række fejl og mangler. Efter aftalen skulle de bruge to dage på hele jobbet, men de valgte at gøre det hele på én lang dag, hvilket betød at de kl.X om aften (hvor de var ret mørkt) arbejdede. Jeg ringede efterfølgende og gjorde dem opmærksom på fejlerne, og selv om jeg skulle ringe en del gange så skal de have at de kom og udbedrede det.
Vuggestuen Luna har været gennem en stor personale udskiftning, men nu er der kommet ro. Hvis jeg skulle give én karakter for hvordan jeg skulle vuggestuen fungerer nu så skulle de have 10, men der har været en masse uro inden de har fundet en fast rutine og personale - derfor får de 8. Jeg synes personalet er engageret og positiv. De ligger vægt på dialog mellem personale og forældre samt de ser det enkelte barn. Derudover serverer de en masse dejlig økologisk mad! Jeg afleverer hver dag et barn som glæder sig til at komme afsted.