Cykelhandler, København
Jeg bad om at få skiftet slange og dæk på baghjulet af min elcykel. Cyklen var flad igen da jeg nåede hjem efter knapt 10 km. Derefter kom cyklen til en anden cykelhandler. Da jeg hentede cyklen, sagde han at man aldrig må lappe slangen på en elcykel. Men jeg havde jo betalt for NYT DÆK og NY SLANGE. Jeg fik derefter udleveret den lappede slange til selvsyn.
I formiddags konfronterede jeg cykelhandleren i Nørregade med dette. Cykelsmeden sad inde i baglokalet og råbte ud til mig at jeg havde fået ny slange og nyt dæk, og at dækket var bedre. At slangen var ny, men at der måske var sket noget under påsætningen. Og at jeg bare kunne tage ud til min cykelsmed i nærområdet...
Ingen undskyldning til mig. Ingen tilkendegivelse af at der er lavet noget fejlagtigt.
Og det var 450 kr spildt. Der er heldigvis masser af andre cykelhandlere jeg kan gå til, næste gang der skal ordnes noget på cyklen.
Oversat fra engelsk:
Studerende; hold jer væk fra denne butik på trods af de lave priser - det er en fælde. [..] Min ven og jeg betalte for vores cykler med kurve, men da vi kom tilbage syv timer senere, var de stadig ikke færdige. Da vi bor langt væk, havde vi brugt over 300 dkk bare på transport til butikken, og ejeren leverede aldrig det lovede. Vi fik to cykler i temmelig dårlig stand (min kunne næsten ikke køre op ad bakke, og min vens skulle ifølge ejeren selv være en børnecykel) og blev lovet, at vi kunne komme tilbage og få nye cykler. Vi betalte også for kurvene, men af en eller anden grund blev han ved med at udsætte monteringen af dem. Femte gang vi tog derhen, blev vi modtaget temmelig dårligt og fik slet ikke mulighed for at få et ord indført. Han bandede og svovlede, som om det skulle afskrække os for at vende tilbage. Det var særdeles ubehageligt, og da jeg har aldrig hørt så mange bandeord, blev vi til sidst helt pinligt berørte over, hvor urimelig han var. Jeg har lige lejet min cykel i en anden butik for 850 dkk. Jeg fik den med det samme, og den var splinterny og meget "bedre cykel". Jeg betale gladeligt lidt mere for at blive behandlet som et menneske og få det, jeg betaler for.
Original bedømmelse:
Students, stay away from this shop despite their cheap prices- it is a trap. [..] My friend and I paid for our bikes with baskets, but we came back 7 times and it still has not been done. As we live far away, we have spent more than 300 dkk just on transport to the shop, and the owner never delivers as promised. We were given two bikes in rather bad condition (mine could hardly move upslope, and my friend's was supposedly a kid's bike, in the words of the owner himself) and were promised that we could come back again to get new bikes. Also, we paid for the baskets, but for some reason he kept delaying mounting it for us. The fifth time we went, we were greeted with an extremely foul-mouthed owner who did not give us any opportunity to speak at all. Basically, he continuously cursed using all sorts of words, as if it was supposed to act as some sort of deterrence to keep us from coming back. It was extremely appalling as I have never heard such a high frequency of "curse words", to the point that we were embarassed for him for how unreasonable he was. I have just rented my bike from another shop for 850 dkk, I got it instantly, and a brand new, much "better bike". I would gladly pay a little more to be treated like a human being and to get what I paid for.
Ubehøvlet mandsperson, der bare lægger røret på, når man ringer for at klage over dårlig behandling i butikken. De udlejer cykler til udlændinge med dårlige muligheder for at klage, når cyklerne ikke er i god stand og med monteret kurv, som aftalt.
SÅ dårlig service, eller rettere sagt, mangel på samme, ses heldigvis sjældent.
Indleverede min cykel til lapning samt kædeskift. Lapning erstattes af slangeskift på trods af det er et lille hul, og første hul i slangen. Kæden skiftes, men kassetten skiftes ikke. Da jeg afhenter den får jeg en regning på 560 kr. Da kassetten ikke er skiftet, kan cyklen naturligvis ikke køre fejlfrit, så jeg indleverer igen - for at hente den igen dagen efter, uden kassetten var skiftet. Måtte derfor indlevere hos anden cykelsmed, der kunne skifte kassetten. En anden gang vælger jeg uden tvivl ikke cykelsmeden i nørregade.
Resumé: Rigtig dårlig service samt dårligt håndværk
Jeg fik skiftet min slange og mit dæk hos dem, da min cykel punkterede pludseligt inde i byen. Dette burde ikke have været så svært, men de formåede at ødelægge mit baghjul. Dette kunne de godt se og skiftede det til et brugt et (jeg købte mit forrige baghjul for 2 år siden, det var i en ret god kvalitet (jeg gav 1600 kr. for det). Da cyklen peb derefter, og jeg ikke gad at have mere med dem at gøre tog jeg til min almindelige cykelhandler og bad ham om at kigge på den. Han sagde de havde sat et gammelt dårligt baghjul på og at jeg burde have fået et i tilsvarende kvalitet. Dette sagde jeg derefter til Cykelsmeden i Nørregade, og de ville ikke give mig et tilsvarende. Jeg har nu indsendt en klage til dem og hvis de ikke giver mig et tilsvarende sender jeg klagen videre til forbrugerklagenævnet.
Hej Malene,
Vi giver dig et brugt hjul gratis, da dit eget var ødelagt af slidtage.
Derefter beskylder du os for at ødelægge dit hjul, komme med påstande om vi skal give dig et nyt samt skrive dårlige bedømmelser, om os.
Tak for det, du da grund til man ikke gider hjælpe folk.
Har benyttet Nørregade cykler flere gange. De har altid kunne løse opgaverne til samme dag og til fornuftige priser. Har ofte oplevet de har ydet ekstra service såsom at efterse kæde, checke gear osv. udover hvad som var aftalt og uden at skulle betale ekstra. Åbningstiderne er også fleksible i forhold til at hente sin cykel på vej hjem (åben til kl 18 p.t.)
Efter at have hentet min cykel fra reparation hos denne cykelsmed idag og jeg fortalte min kæreste hvad der var sket, er vi endt på denne side. Og kan så se at jeg absolut ikke er den eneste der har fået så ualmindelig dårlig behandling. De aftalte ting var ikke alle lavet og da jeg spørger ind til dette bliver cykelsmeden vred og siger jeg lyver om hvad jeg har villet have lavet og at han ikke vil finde sig i min tone osv. I en sådan grad at da jeg skal taste på kortmaskinen, ryster mine hænder helt. Jeg blev derefter smidt ud med besked om aldrig at komme igen.
Oversat fra engelsk:
Kære Cykelsmeden
Mange tak for jeres hjælpsomhed i går, da to skotter dukkede op for at leje for længere tid end bare eftermiddagen. Det var vores sidste dag i København og ja, jeg fik virkelig styr på cyklen, cykeletikette og færdselssikkerhed. Nok til at få os til Amager Strandpark og tilbage igen. Jeres tilbud om at vi kunne levere nøglerne tilbage efter lukketid betød, at vi fik mest muligt ud af at cykle på Københavnsk. Vi ville bare ønske, at vi havde haft længere tid i denne imponerende, cykelvenlige by.
Endnu engang mange tak for jeres gode råd og service.
Original bedømmelse:
Dear Cykelsmeden
Thank you for your helpfulness yesterday when two Scots turned up looking for a hire for more than just the afternoon. It was our last day in Copenhagen and yes, I really did get the grasp of the bike, cycling etiquette and road safety. Enough to get us to Amager Strandpark and back. Your offer to let us leave the keys after the shop closed meant we could make the most of cycling Copenhagen style. We only wished we could have had longer in the impressively, cycle friendly city.
Thank you again for great advice and service.
Jeg har brugt Cykelsmeden en enkelt gang, da der var en underlig modstand i mit forhjul, som sagde en høj, pibende lyd.
Da jeg vendte tilbage dagen efter, havde de ikke gjort noget ved problemet, men skiftet nogle tilfældige dele, hvilket jeg fandt ud af på vej fra butikken (de havde ikke engang tjekket, om problemet var løst).
Jeg tog naturligvis tilbage for at brokke mig, hvilket kun førte til, at ekspedienten omtalte mig nedladende i tredjeperson overfor sine kollegaer.
Tag aldrig derhen!
Jeg skulle have justeret mine gear og skiftet min kæde. Han satte en ny kæde på, som ikke passede til tandhjulene. Så hoppede det når jeg trådte i pedalerne. Jeg afleverede cyklen til ham fire gange, og det hjalp kun lidt. Jeg betale 730 kr. den 1. gang og ingenting de andre gange, hvor han ikke kunne udbedre det.
Han udskiftede også noget på mine gear, som ligner noget underlidt plastik (på en ret dyr cykel). Men jeg ved ikke om det var nødvendigt.
Usædvanlig dårlig kundeservice - gik ned for at få fikset mit støtteben. Endte med at skulle betale 300 kr. for et eftersyn jeg ikke havde bedt om, og få fjernet mit støtteben. Fik så besked på at jeg måtte betale 150 kr. for et støtteben, på trods af at jeg i forvejen havde betalt for et eftersyn som jeg ikke havde bedt om. Virkelig fræk betjening og så lufter deres butik af rygerklub, når man kommer om eftermiddagen - men det forklarer måske hvorfor de er så skide forvirret...
Skandaløs og direkte farlig cykelhandler! Jeg har aldrig oplevet noget lignende!
Afleverede i morges min velholdte, to år gamle cykel til smøring og skift af kæde samt bagerste tandhjul i morges hos en super flink fyr i cykelhandleren.
Da jeg skulle hente den igen om eftermiddagen samme dag, kunne jeg straks se, at der var noget i vejen med cyklen: Bagskærmen så mærkelig ud, den var løs bagtil. Det påpegede jeg over for de nye ekspedient, der vrissede af mig og modvilligt rettede bagskærmen. Jeg betalte derpå en meget fair pris for reparationen/vedligeholdelsen og trak cyklen ud af butikken.
Jeg kom dog ikke langt, idet cyklens gear ikke var justeret, hvorpå jeg vendte tilbage til butikken og venligst bad ekspedienten justere gearet. Pga. skærmen og gearet tillod jeg mig at spørge, om om det var "gået lidt hurtigt" med at få den færdig, hvorpå ekspedienten blev direkte aggressiv og spurgte mig, hvad jeg bildte mig ind. Han rykkede hårdt i gearet og sagde, at cyklen var gammel, og at det ikke kunne indstilles.
Jeg sagde stilfærdigt, at jeg havde betalt for at få cyklen smurt samt en ny kæde plus tandhjul, og gearet virkede fint i morges, og at jeg forventede at få en cykel tilbage med fungerende gear. Derpå gik han sur tilbage i butikken og kom ikke tilbage.
Nuvel, jeg kan godt selv reparere min cykel, så jeg justerede selv gearet og cyklede afsted. Efter godt 1 km. bremsede cyklen dog hårdt op - midt i et kryds. Det viste sig, at cykelhandleren ikke havde strammet baghjulet eller sat bagbremsen på! Hjulet var meget tæt på at falde af, hvilket kunne have været temmelig risikofyldt i den københavnske cykeltrafik kl. 17.30.
Jeg vil gerne ADVARE mod denne cykelhandler - har som sagt aldrig oplevet noget lignende. Ubehøvlet og utroligt dårlig service.
Jeg kan på ingen måder anbefale denne cykelsmed og vil aldrig selv benytte mig af den igen. Jeg har aldrig været udsat for så grov og dårlig behandling.
Jeg indleverede en cykel med fladt bagdæk (dæk og slange var skåret op), men da det var en ældre cykel og jeg overvejede at købe ny, bad jeg cykelsmeden om råd. Skulle jeg købe en helt ny, eller kunne jeg lave dækket og nogle andre småreparationer og have en god cykel et års tid endnu?
Cykelsmeden vurderede, at cyklen var i god stand, og han ville ordne dæk, sætte nye skærme på og skifte baglygten.
Da jeg afhenter cyklen, har han valgt lidt dyrere metalskærme i stedet for plastik, fordi "de holder længere". Det accepterede jeg - i alt reparationer for 1300 kroner.
Da jeg kommer ud, virker gearet imidlertid ikke (det virkede fint ved indlevering) - den "springer over" i både 2. og 3. gear og skramler i 4.
Herefter følger 7 besøg hos cykelhandleren, hvor han forsøger at ordne gearet (med rustfjerner), hvorefter han konkluderer, at "cyklen har en gammel nav, og at det jo har været sådan hele tiden", og at "det ikke er hans skyld, at gearet ikke virker".
Jeg forklarer i en rolig tone, at jeg heller ikke mener, det er ham, der har ødelagt gearet, men at hvis han hele tiden har kunnet se, at der var en gammel nav, så skulle han jo ikke have lavet de efterfølgende skønhedsreparationer (dyre langtidsholdbare skærme til en cykel, der ikke længere kan køre ordentligt og en baglygte osv.) - især ikke, når vi havde en lang samtale, hvor han gav sit råd, og vi aftalte, at han skulle vurdere, om cyklen var værd at reparere.
Det ender med, at cykelsmeden overfuser mig i meget højrøstet tone og med mange skældsord og tager min cykel og smider den ud på gaden med ordene "du kan tage din skide cykel et andet sted hen". Herefter løber han ud i baglokalet og smækker døren.
Jeg har aldrig oplevet at blive behandlet sådan hos en forretningsdrivende, og jeg vil ikke anbefale andre at gå bruge denne cykelhandler.
Jeg er dybt rystet over omgangstonen og tonefald i denne forretning. Min cykel var punkteret og skulle lappes, aftalen var at den kunne hentes næste dag efter 15. Da jeg dukkede op med mine børn i slæb fik jeg beskeden: "Den er ikke klar. Vi mangler reservedele!!" Hm, reservedele til hvad? Var der andet end min punkterede dæk i fik øje på? "Vi mangler reservedele og er bagud med reparationerne. Fatter du det ikke?" Nej, det fatter jeg ikke helt, for min cykel skulle jo bare lappes, men så forsvandt cykelsmeden i baglokalet og jeg blev efterladt i butikken hvor radioen var tænt og spillede højt musik. Efter nogle minutter kom der stemmer fra baglokalet. Jeg spørger efter: "Undskyld, jeg kan ikke høre hvad i siger, radion spiller for højt musik!" Igen stemmer fra baglokalet. Igen for højt musik. Jeg manglede stadig svar på hvad der skulle ske med min cykel.
I mellemtiden kom der nye kunder i butikken der efter flere efterspørgsel hellere ikke kunne forstår havd cykelsmeden sagte. Jeg manglede stadig svar, nøgler og min cykel og ventede intetanende foran disken. Endlig kom en af de ansætte og sagte til mig at han ikke gider taler med mig længere. ??? Hvorfor det? Næste besked var, at jeg gerne må tage min (skide) cykel og tage et andet sted hen, fordi de nu alligevel ikke gad lave den. I dette øjeblik var det ikke kun mig der var chokerede, også de andre kunder var rystet. Heldigvis var hele scenariet så absurd at jeg blev helt rolig.
Jeg tog min tunge lad og mine børn og tog et andet sted hen.
Aldrig før har jeg været udsat for noget nær lignende og med denne absolut uprofessionelle behandling har cykelsmeden på Nørregade ikke fortjent en eneste stjerne!
Har ingen karakterer at give denne cykelhandler, da jeg ikke synes, de fortjener en eneste stjerne.
Har fx oplevet, at de ikke havde sat slangen i mit fordæk ordentligt i, hvorfor min cykel var flad, da jeg skulle hente den. Det blev så lavet, mens jeg ventede, hvor cykelsmeden siger, at jeg har fået en ny slange i. Da jeg så punkterer efter et par uger, og benytter en anden cykelhandler, får jeg at vide, at den slange der burde have været ny, er alt for smal til mit dæk, og er blevet lappet flere steder.
I dag konfronterer jeg så cykelsmeden i Nørregade med det, og hold da helt op en overfusning jeg fik. De har da virkelig et serviceproblem i den butik.
Ville ønske, at der blev indført en slags smiley-ordning, ligesom der er det med restauranter o.l., som en hjælp til os forbrugere, da vi overhovedet ikke ved, om cykelsmedene egentlig gør det, de siger, at de vil gøre.
Super god service, har brugt Nørregade cykelhandler i 2 år efter min gamle cykelhandler i nansengade lukkede. For mig har det været skønt at kunne aflevere cyklen om morgenen og så hente den igen samme dag og reparationerne har været helt i top, så jeg kan kun give gode anbefalinger af Nørregade cykelhandler.
Den dårligste service jeg nogensinde har fået i København. Kommer der aldrig mere og vil fortælle alle at de skal holde sig langt væk.
Skulle have skiftet en kæde og et tandhjul. Får at vide det vil koste 1100. Ok, det må jeg jo betale. Da jeg så henter min cykel, så hopper gearene når jeg cykler og bremsen på baghjullet er død. Den virkede super godt før. Aflevere cyklen tilbage og beder dem fixe det, da det må være en del prisen, at justeringerne er på plads. Får at vide jeg kan hente den lørdag og da jeg kommer, er cyklen ikke lavet fordi cykelsmeden ikke gad arbejde den lørdag.
Får at vide jeg kan hente den mandag. Det gør jeg men bremsen virker stadig ikke og jeg får at vide jeg skal betale for at få den lavet og at det godt kan blive dyrt. De fralægger sig alt ansvar for at have forringet min bremse.
Jeg tager min cykel på nakken og bander dem lagt væk. Nu vil jeg så bare advare alle mod at gå derned. Har aldrig oplevet noget ligende. Tænk sig at de kan lave en forretning på det grundlag. Don't go there!
Jeg havde modtaget et - mundtligt - tilbud på reparation af min cykel på mellem 1.500 og 2.000. Det er mange penge men jeg var indstillet på at betale, da jeg er meget glad for min Biomega cykel. Da jeg skulle hente cyklen kostede det 3.400.
Der var absolut ingen forståelse for at det ikke var i orden, men derimod en særskilt uhøflig og uprofessionel betjening.
Har brugt dem adskillige gange til både reperation, servicecheck og lapning. Alle gange har service været helt i top. Eksempelvis har de muliggjort jeg kunne hente cykel samme dag som jeg afleverede den samt ringet og spurgt til om jeg ønskede at få fikset mangler de fandt ved service check før de gjorde.
Jeg var nede med min cykel, slangen var punkteret. Da jeg kommer tilbage for at hente den, er de ikke gået i gang endnu. Jeg bliver enig med mig selv om at vente, og da jeg har ventet i 30 min. kan de konkludere at jeg har et dårligt dæk. De spørger om jeg kan komme igen næste dag, og så ville de have skiftet det hele. Jeg spørger til en pris og alt er fint. Da jeg kommer næste dag er det ordnet - min prisen blev det dobbelte, og efter er den igen punkteret. Der ud over var de vildt næsvise og jeg synes det var en enormt dårlig service. ØV!
Var nede med min gamle cykel, da den punkterede. Da jeg så henter den igen har de skiftet slangen. 170kr, hvilket irriterer mig, men fint nok.. Jeg får så af vide, at den slidt, gammel og farlig at cykle på og han foreslår en masse udskiftninger. Men nej tak, det kan vist ikke betale sig, mener jeg. Jeg når ikke engang hjem, da den er flad igen! Jeg ringer først og en flink person siger "kom ned med den og vi finder ud af noget..". Da jeg så skal hente den igen, får jeg af vide at dækket er totalt slidt og skal skiftes, ellers bliver det ved med at punktere! Men den er lappet og jeg skal betale 100 kr for en lapning.. Jeg bliver noget sur over at de ikke i første omgang ringer og siger, at det ikke kan betale sig at skifte slangen, men at dækket er nedslidt. Han siger først at de har ringet, men det kan jeg jo se at de ikke har.. 270kr fattigere, og en erfaring rigere.
Var nede med min cykel hos Cykelsmeden i Nørregade som jeg var blevet anbefalet af en nær ven, og oplevelsen var helt i top.
Jeg har ikke meget forstand på cykler, men fik venligt alt det tekniske forklaret, så selv jeg kunne forstå det. Utrolig professionel service og behandling. 10 Stjerner her fra.
Bare en meget dårlig oplevelse, afleverede en cykel som skulle have lavet en hel del, skiftet dæk, styr fikset gear osv. afleverede den en mandag og syntes at det hele lovede godt super service, jeg ville komme og hente den torsdag omkring kl 16, jeg kom kl 15.30, men de havde helt glemt min cykel, fik af vide den ville være færdig om 30 min så, spurgte om det virkelig kunne lade sig gøre med så meget som skulle laves på den, det kunne det fik jeg af vide men at hvis jeg ville være helt sikker kunne jeg komme tilbage om 1 time. Jeg kom så tilbage en time efter men den var ikke færdig jeg kunne komme tilbage kl 18, sagde at det kunne jeg altså ikke så ville hente den mandag, tænkte det ville give dem rigeligt med tid til at få styr på det hele. Jeg kom derned hele 3 gange mandag hvor den ikke var færdig.. Onsdag fik jeg endelig min cykel tilbage med et styr som ikke sidder hvor det sad da jeg afleverede den og et dæk som er meget tyndere end det forrige.. Er generelt bare skuffet over attituden, men fik dog afslag i prisen pga mit renderi.
Meget negativ oplevelse - de lover helt klart, mere end de kan holde. Cykel lovet færdig mandag. Da jeg kom for at hente den, kunne den først være klar om fredagen! Og der var ingen, der ringede inden. Ugen inden havde de lovet at ringe for fortælle mig, hvor meget en reparation ville koste - de ringede ikke, jeg måtte ringe til dem. De lovede den så færdig torsdag, hvor de så dog her ringede og udsatte til mandag. Alt alt en dårlig oplevelse..
Del dine oplevelser og erfaringer med Cykelsmeden i Nørregade til andre. Giv din bedømmelse, og vær med til at give Cykelsmeden i Nørregade det rette omdømme.
Upload billede af dig selv, hvor man kan se dit ansigt. Det kan evt. være det du anvender på Facebook eller andre sociale medier.