Teleselskab
Skyline er helt uacceptabelt. Brug det ALDRIG.
Jeg har betalt for en 6MB-forbindelse, men får omkring 0,5 MB (målt med kabel). Jeg bor midt i København (Ø) og har godt "udsyn" til en mast.
Da jeg kontaktede Skyline og viste dem dette, sagde de, at det kunne de ikke gøre noget ved - det var fordi, der var mange mennesker, der brugte den mast, jeg har lige i nærheden.
Da jeg spurgte, om der var en ny mast på vej, var svaret nej.
Oveni, så er mine regninger altid større end det beløb, jeg har bestilt - ofte 40% større. Uden forklaring.
Er blevet porteret fra Telsome Privat til Skyline som mange andre her, og jeg har de samme oplevelser som dem. Skylines kundeservice er nærmest ikke eksisterende - emails besvares aldrig - men man kan dog være heldig en enkelt gang at komme igennem telefonisk til en supporter.
Men det værste er, at i de to måneder, jeg har været kunde hos Skyline, har der været 2 udfald på telefonen, hvor det har været umuligt at logge på serveren i adskillige dage. Den ene gang blev serverfejlen meddelt på siden med driftsstatus, men anden gang nævnes fejlen overhovedet ikke på driftsstatus, selvom fejlen strækker sig over flere dage. Mon Skyline helt har opgivet?
Så nu er jeg færdig med Skyline og bliver overflyttet til Fonet, som så mange anbefaler her.
Skyline leverer (efter undertegnedes mening) Danmarks billigste bredbånd og den ringeste service til deres kunder og forbrugere.
Jeg har en forbindelse hos dem pt som jeg snart opsiger pga deres mangelende interesse i deres kunder så snart der er en problemstilling.
Skylines callcenter kontaktede mig for 2 mrd siden hvor jeg blev spurgt hvorvidt jeg var tilfreds med deres produkt.
Jeg svarede at min forbindelse ikke lever op til det jeg betaler for trods fuldt signal på routeren.
Foruden dette skal jeg genstarte min router min. 10-20 gange på en alm dag fordi forbindelsen forsvinder.
Jeg har prøvet flere gange at skrive til skyline og ringe til dem men der sker intet.
I forbindelse med opringningen for 2 måneder siden blev jeg lovet at en teknikker ville kontakte mig.
Intet er sket i 2 måneder.
Det er et dårligt produkt så forvent ikke ret meget.
Som så mange andre er jeg tidligere kunde hos Telsome. Overførslen til Skyline har været uanstændigt dårligt udført af Skyline. Der er udelukkende mulighed for at henvende sig til en håbløs lang telefonkø eller via en kontaktformular på deres hjemmeside. Utallige forsøg på at få kontakt har samlet resulteret i 1(!) amatøragtig henvendelse til fruen hvor man bare gav op og ikke kunne løse det. Herefter ingen kontakt, ingen løsning og ingen svar på videre henvendelser.
Internettet afslører at Skyline er en del af Jyske ELRO som også leverer strøm. De har samme håbløse telefonkø men en aggressiv henvendelse [..] resulterede i opringning fra Skyline i løbet af få minutter(!). Her kunne man bare konstatere at vi ikke var kunde mere hos dem og forresten kunne man ikke se de sidste 1000 kr som var indbetalt til deres konto. Man ville dog undersøge og måske vende tilbage, men nægtede at fortælle hvor lang tid det ville tage og nægtede at etablere en kontakt (mail eller telefon) så vi - kunden - kunne henvende os igen. Arrogant og nedladende attitude er åbenbart det der styrer hos Skyline...
[..]
Vi har nu en måned efter overførslen stadig ikke set et bare minimalt forsøg på at få telefonen til at virke og har været tvunget til at bytte til ny udbyder. Fonet blev valgt og dem kan vi varmt anbefale. Alle henvendelser besvares med det samme og udfordringer løses umiddelbart til fuld tilfredsstillelse. Prøv dem!
Nu eksploderer jeg snart osse, jeg har ligesom forrige/forrige anmelder været tilknyttet telesome privat, men fik så besked om flytning, overgang til skyline. Jeg er på VOIP Telefoni hvilket min kæreste osse er!
Vi har nu begge nu været afskåret fra omverdenen i knap 1 uge, været inde på hjemmesiden for 5 dage siden og skrevet til support (uden respons) og ringet forgæves til deres telefonkø... :(
For at gøre noget aktivt har jeg med noget software checket de VOIP/SIP User names/koder der skal bruges fra Skyline på min PC - og det viser jeg at kun den ene af vores to numre virker dér - men altså ikke via IP-routeren som Skyline meddelte automatisk konfigurede ved porteringen.
Jeg har været meget lidt imponeret af Telsome Privat det sidste års tid med helt uacceptabel kundebehandling (Vores telsome ejede hardware gik i stykker men selv efter 3 mdr fandtes ingen løsning men kun triks med at holde kunden hen og skifte medarbejdere på sagen). Jeg håbede lidt SKYLINE ville være bedre - men vores erfaringer og de forrige anmeldelser viser vist at kunder der gerne vil have et stabilt firma mht telefoni og internet skal kigge et andet sted hen - med det samme!
Nu eksploderer jeg snart, jeg har ligesom forrige anmelder været tilknyttet telesome privat, men fik så besked om flytning, overgang til skyline. Jeg er på Fastnet Telefoni.
Jeg har nu været afskåret fra omverdenen i 1 uge, jeg har talt med selskabet et par gange, de beklager mange gange, og fortæller, at SERVEREN er brudt ned. Omstillingen lovede, at jeg ville få besked pr Mail, men intet er sket. Hvorfor skiftet? Man må da vel for søren kunne få besked når man har oplyst både sin mail adr og mobil nr.
Jeg har været Telsome Privat abonnent siden 2004. Telsome Privat blev i 2007 overtaget af Skyline, men videreført under navnet Telsome Privat. Det fungerede acceptabelt indtil dette efterår, hvor der begyndte at komme oftere og oftere udfald. I de fleste tilfælde hjalp det dog at genstarte "boksen". 16. november 2011 modtager jeg en mail fra Skyline, som meddeler at jeg vil blive overflyttet til Skyline 24. november, og udover nogle få afbrydelser i løbet af dagen skulle det ikke give nogen problemer. Efter modtagelsen af denne mail indtil overflytningen 24. november var der i øvrigt ingen udfald, og jeg fornemmede også at "lydkvaliteten" var i top, så jeg så da frem til overflytningen med en vis forventning.
Da jeg 24. november om aftenen tjekkede forbindelsen, kunne jeg konstatere at jeg kunne ringe ud, men ikke modtage opkald. Når man prøvede at ringe til mit nr. blev man mødt af en "telefonsvarermaskine" med noget i retning af "xx xx xx xx" kan i øjeblikket ikke kaldes. Jeg fejlmeldte forbindelsen på "Mit Skyline", men modtog ingen respons på henvendelsen. Næste eftermiddag ringede jeg til supporten og efter lang ventetid kom jeg igennem til en høflig supporter, der bad mig "resette" boksen, så ville den selv hente en ny opsætning inden for en time. Det hjalp selvfølgelig ikke, så jeg ringede igen og efter endnu en lang ventetid kom jeg igennem til en fuldstændig uvidende telefonpasser, der fortalte at supporten var gået hjem for i dag, men [..] ville lægge en besked til dem den næste morgen. Næste dag skete der heller ikke noget.
Efter endnu en mail-henvendelse svarede en Skyline kundeservicemedarbejder: "Det beklager jeg meget at høre - Det skulle helst ikke være det billede du får af at være Skyline kunde. Jeg vil straks sørge for at denne mail kommer videre til kyndige hænder, der hurtigst muligt kan hjælpe dig."
Og på en ny henvendelse: "Jeg skal garantere dig for at jeg får en tekniker til hurtigst muligt at se på dit problem, så det hurtigst muligt løses."
I dag er det 4. december og der er intet sket. Jeg har nu købt abonnement hos en anden udbyder, og er spændt på hvor mange problemer nummerportering, opsigelse af mit Skyline abonnement samt tilbagebetaling af mit tilgodehavende vil give.
Alt i alt må jeg fraråde enhver telekunde at skifte til Skyline. Deres "kundeservice og support" er totalt utroværdige.
Jeg spurgte om der var forbindelse hvor jeg boede og fik svaret Ja.
Da de skulle installere fik jeg besked om at der først var forbindelse efter et ½ års ventetid.
Det kunne jeg ikke bruge til noget så jeg annullerede bestillingen.
Efter et ½ år sender de alligevel udstyret til mig. Jeg ringer og fortæller at det har jeg ikke bestilt, at jeg pga arbejdstider har svært ved at nå posthuset, og at det vel egentlig er deres problem, så de kunne afhente udstyret.
Nu truer de med bod på 2500,- for at få en router tilbage. Hva koster sådan én; 300,-.
Aldrig mere skyline.
Kvaliteten af deres produkt er temmeligt svingende. Har flere gange oplevet at deres router ikke kan få forbindelse til internettet. Desuden er hastigheden heller ikke noget at skrive hjem om. 0.26mbps oplevede jeg på et tidspunkt min 6/1 forbindelse kunne hoste op med. http://dl.dropbox.com/u/3994611/Speedtest.png
I øvrigt en side her hvis man gerne vil ud med sine frustrationer i de sociale medier: https://www.facebook.com/pages/I-er-for-ringe-Skylinedk/194057030643009
Jeg giver skyline 1 point. Min 4mbit forbindelse kommer aldrig over 1850 kbit, så derfor får jeg reelt ikke hvad jeg betaler for.
Linjen er hamrende ustabil, og går tit ned 5-6 timer ad gangen, hvilket gør den totalt uegnet som hjemmearbejdsværktøj.
I dag tog mit opkald til kundeservice 40 minutter. Og det eneste jeg fik ud af det var at de fortalte mig en stor løgn om at der var et fiberbrud. (Jeg regnede med at et fiber-brud på et backbone ikke ville opleves som om at min router stod og blinkede og ikke kunne lave forbindelse)
Så Skyline stinker og jeg regner med at opsige abonnementet hurtigst muligt..
Fik indstalleret Skyline efter at have haft TDC i et par år. Det gik nemt og smerte frit at få indstalleret. Til en start fik jeg ca. 3,2 mbit. Efter en mail som det tog noget tid med at få svar på, er nettet kommet op på 6,10 mbit. Det er det vi betaler for og vi har kun oplevet et enkelt nedbrud. ;-)
Det er da det værste internet jeg har haft, man får kun en tredje del af den hastighed man betaler for og når man ringer sender de bare en mail videre og så sker der ikke mere. Hvis hastigheden få gange har været okay går der ikke få dage før nettet er nede og det hele starter forfra. Så hold jer fra Skyline det er ikke pengene værd.
Nu har jeg opjusteret til kanin hastighed altså 6Mbps/1Mbps.
Adfærden fra Skyline er identisk fra min tidligere oplysning/kommentar.
Hastigheden vil komme op på, hold nu fast 3.2Mbps. "( Danmarks billigste salgs fremstød.)". Men åbenbart kan Skyline justere for udgående data holder stik med med min nuværende og betalende 1Mbps. Det kan godt se ud til, at Skyline har den opfattelse, at mobil internet forbindelse ikke har noget med WiMax netværk at gøre. Men derimod samme forhold som andre udbyder for mobil internet. Nu flere på netværket, nu dårligere adgang til hastigheden som man nu betaler for.
Skal oplyse i denne stund, at der fra IT Styrelsens side kommer tester som tager fat på firmaer, som ikke overholder købeloven, det bliver efter sommerferien.
WiMax er således en internetforbindelse ud over det normale.
Kom aldrig på nettet med mit Skyline trådløse modem. Der gik en måned mellem hvert svar jeg fik tilbage fra deres supportafdeling. Og de svar jeg fik lød sådan her: "Vi håber du har løst problemerne selv, ellers må du skrive igen", og det hjælper jo ligesom ikke noget. Så efter 3-4 måneder med at have et trådløst modem stående, der bare samlede støv har jeg lige opsagt mit abonnement. Og det skal siges, at det er første gang i mit liv, at jeg ikke har kunne installere et bredbånd selv!
Så, dårlig support, dårlig kundebehandling.
Kan ikke anbefales.
Har haft trådløs bredbånd (Wimax) hos Skyline i to måneder. Det absolut ringeste selskab jeg nogen sinde har brugt. Deres driftsorganisation er helt håbløs. De reagerer ikke på fejlmeldinger. Jeg får MAX 2,6 Mb/s download, men betaler for 10. Ofte er der slet ingen forbindelse. Der er ikke kapacitet i deres trådløse net til alle de abonnementer de har solgt. Skyline er helt utroværdigt.
Skifter selskab snarest muligt.
Jeg faldt for deres gode tilbud omkring internet, og bestilte til levering hurtigst muligt.
Jeg fik et brev omkring installation, med en advarsel omkring: Hvis du ikke er hjemme på koster det 495,- og installationen vil tage 1½ time, så langt så godt. Da dagen kom ventede jeg spændt i 2 timer på en tekniker, desværre dukkede han ikke op, jeg ringede til support og efter lidt tid fik jeg fat i support og hun prøvede at ringe til deres tekniker, da han havde problemer med noget måleudstyr kunne han desværre ikke komme! Fik besked om at han vil kontakte mig i løbet af dagen. Jeg blev ikke ringet op af teknikeren om dagen, men da kl. 2015 ringede teknikerens chef og beklagede at der ikke var dukket nogen tekniker op, han gav vejret skylden? Han kunne ikke fortælle, hvornår jeg ville få installeret internet, men han ville undersøge det, jeg bad om en dag, et tidspunkt, hvor de ville installerer, da det nu var kritisk for den gl. internet forbindelse var sagt op. Han ville få teknikeren til at ringe dagen efter med en dag, hvor han ville komme forbi og installerer, jeg blev ringet op og de ville komme forbi søndag. Han kom og løb lidt rundt på grunden med et kompas og pegede på naboens træer og fortalte at toppen skal skæres af, (uden at han har havde haft en måling, pejling) han ville foreslå en ADSL forbindelse, det ville han sørge for blev givet videre næste dag? Dagen efter talte jeg med hans chef og jeg fortalte at jeg ikke var tilfreds med at vente endnu længere på en ADSL forbindelse, og forklarede at der ikke var taget nogen målinger, det var han lidt uforstående over, han ville få fat i teknikeren og finde ud af noget.. jeg blev ringet op af chefen og han fortalte at der ville komme en tekniker ud og foretage en måling, jeg fortalte at jeg kun var interesseret i at få en forbindelse op at kører og fortalte at når de kom skulle de installerer forbindelsen. Det blev aften og teknikeren kom, parkerede midt i vores indkørsel og gik ud i haven, uden at kontakte mig inden, jeg hørte dem og gik ud for at se hvem der løb rundt ude i haven.. teknikerne fra dagen før og en hjælper gik rundt med en antenne og en pc, samtidigt forklarede teknikeren at der helt sikkert ikke var forbindelse? Nå de fik kæmpet deres måle grej op på skorstenen, hvor antenne skulle sidde, der blev målt og der var signal dog krævede det et kraftigere rør beslag som han ikke havde med.. Han fortalte samtidigt at han ikke havde tid før mellem jul og nytår. Det blev jeg temmelig overrasket over, og fortalte at der var aftalt en installation for flere dage siden og at jeg ønskede den internetforbindelse som var bestilt. Han fortalte, at han ikke kunne nå mere og at jeg kunne sidde og vente på kundesupport omkring min installation. Jeg kontaktede hans chef og forklarede ham historien og han bekræftede at de ville finde en løsning og vile sende 2 tekniker ud og installerer snarest. Dagen efter venter jeg en besked fra chefen omkring installationen.. men.. det eneste jeg modtager er en besked fra Skyline om at min insatllation ifgl. tidligere fortalt vil blive udført i slutningen af januar 2011. Jeg er nu i chok. Hvordan kan et firma og deres tekniske samarbejdspartner behandle deres kunder sådan. Brug aldrig Skyline og deres tekniske samarbejdspartner om en installation. De kan ikke levere.
Har været kunde hos WIMAXX i en del år som nu er overtaget af SkyLine.
Det er en gåde for mig,at man udråber at Danmarks billigste forbindelse er førnævnte firma.
SkyLine har nu mange valgmuligheder lige fra skildpadde til raket hastighed. Det ser flot ud, jeg selv betaler for 2 Mbps/256Kbps. Jeg har aldrig været oppe på den hastighed som jeg betaler for og uanset hvad tidspunkt jeg er på, har skildpadde ligget højst på 1.5 Mbps, men 256 Kbps har altid holdt. Den kan justeres til.
Når det nævnes til tidligere og nuværende firma så skyldes det, at der er mange om forbindelsen og det kan der ikke gøres noget ved.
Bør indføres skal kun betale for modtaget vare.
Som kunde hos Skyline (tidligere Danske Telecom) har jeg fået telefon regninger på at have ringet til et nummer, som jeg ikke havde ringet til. Da der (både i forbindelse med den forkerte telefonregning og andre henvendelser til firmaet)efter gentagne henvendelser og lovninger om at vende tilbage ikke skete noget, betalte jeg regningen da jeg ikke gad at bøvle mere med det. Der har også været andre fejl i regninger fra firmaet. De blev dog rettet efter at jeg flere gange måtte ringe og rykke for det. Derfor kan jeg på ingen måde anbefale Skyline.
Jeg giver 0 (Nul) stjerner (her betyder det 1 stjerne, det skulle vel være -1 stjerne)
1. januar 2010 valgte jeg at få/prøve den 2MB gratis for 6 måneder.
Det kørte fint den 1. md., men..
Så kunne jeg pludselig ikke længere streame fra DR, Youtube osv. Det begyndte med at jeg ikke kunne streame om aftenen inden for en bestemt periode, men denne tids periode blev bare længere og længere.. Når jeg lavede en hastigheds test af min internet forbindelse var download ydelsen lidt over 2MB, så det skulle være rigeligt, men streame det kan jeg ikke!
Da jeg ringede og meldte fejlen skete der absolut ingen ting, det vil sige når jeg kom igennem på tlf. for jeg har aldrig fået besvaret en e-mail fra dem, ej heller har de nogen sinde ringet tilbage.
Så en dag i marts får jeg nok, og skriver en opsigelse til udgangen af mine 6 md, prøve periode. Her går det helt galt, nu blokerede de for bestemte porte sådan at jeg ikke længere kan bruge min VOIP internet telefon! (anden udbyder end Skyline).
Advarsel: Hold dig langt væk, find en anden udbyder, det vil du være meget bedre tjent med - for det tager nok nogle år før Skyline har styr på deres ting, hvis overhovedet nogen sinde. Det siger jeg med tanke på andre selskaber som har haft lignende begyndervanskeligheder eller måske rettere dårlig ledelse af selskab og ubrugelig teknik, for Skyline og Dansk Telecom er vel ikke helt nye på blokken.
Hvordan havde de i deres vildeste fantasi forestillet sig at kunne beholde mig som betalende kunde nu når min gratis periode er slut? De skulle finde noget andet at arbejde med, noget som de kan! (Hvad det så end er).
Trådløs bredbånd (ikke at forveksle med mobil bredbånd) er i Danmark givet i enelicitation til Skyline.
Kombineret med min stigende utilfredshed med Telmore undersøgte jeg, hvad Skyline kunne tilbyde.
Angiveligt dækkede de mere end 90% af Jylland og Fyn allerede og ville snart også dække på øvrige øer.
Jeg checkede deres dækningskort og det så ud som om der var dækning på min bopæl.
Tilmeldte mig derfor som kunde, idet risikoen var minimal da der ville komme en tekniker og måle signalet før jeg var bundet op på et abonnement.
Jeg hørte på trods af henvendelser absolut intet fra dem i ca. 4 uger før der pludselig lå et brev med angivelse af dato og tidspunkt for et teknikerbesøg.
Der var intet signal på min bopæl.
Dette var selvfølgelig skuffende, men egentlig ikke så uventet.
Det tidligere Sonofon havde for mange år siden et tilbud der også byggede på point to point og måtte opgive såvidt jeg har forstået.
Denne kritik er måske lige så meget en kritik af telestyrelsen, eller hvilken instans der nu måtte give disse licitationer.
Det forekommer lidt overilet at give licitation til denne teknik velvidende at LTE teknologien står og banker på døren!
Når jeg nu kommer med min sidste kommentar ved jeg udmærket at jeg bliver lidt ambivalent.
Vores smukke landskab er efterhånden spækket med telemaster, personligt vil jeg jo samtidig godt sikres et godt signal.
Jeg er ikke tilhænger af Big Brother samfundet generelt, men her var måske et område hvor man fra offentlig side kunne tvinge til et samarbejde om master teleselskaberne imellem.
Jeg tænker først og fremmest på de 4 store selskaber (+Skyline) som har købt licitationer, de øvrige har jo købt rettigheder til nettet hos de store.
Er udmærket klar over at der er en interessekonflikt idet staten tjener milliarder på disse licitationer.
Del dine oplevelser og erfaringer med SkyLine til andre. Giv din bedømmelse, og vær med til at give SkyLine det rette omdømme.
Upload billede af dig selv, hvor man kan se dit ansigt. Det kan evt. være det du anvender på Facebook eller andre sociale medier.