Post og fragtfirma
Får en SMS 8:44 om at min pakke leveres i tidsrummet 8 - 17 skynder mig hjem fra arbejde og er hjemme 8:49 og finder en seddel om at pakken er forsøgt afleveret 8:30. Kontakter DHL og høre for muligheden for de kan få fat på fragtmanden , idet jeg er hjemme, og St de rent faktisk sender en SMS efter den reelt er forsøgt afleveret. For svaret at det ikke er muligt at han kørecforbi igen samme dag, og må derfor vente til efterfølgende hverdag. Ekstrem dårlig kundeservice
Jeg forstår ikke at nogen vil sende med DHL, når der er så mange gode alternativer. Det er oldnordisk at man skal være hjemme mellem 8 og 17 eller køre mindst 80 km for at hente sin pakke, eller indvillige i at de bare må sætte pakken udenfor ens dør! Det er jo ikke brugbart for særlig mange mennesker.
Ikke et firma jeg stoler på. Fik i første omgang en besked om at min pakke var afleveret og underskrevet. Havde været hjemme hele dagen så det vidste jeg ikke kunne passe og hvem der havde underskrevet ved jeg ikke. Jeg kontaktede det tøjfirma jeg havde bestilt tøjet fra. De ville undersøge sagen. Vi fik besked om at de ville sende en ny jakke ekspres. Sad hjemme hele dagen. Så blev jeg ringet op dagen efter. Fik at vide pakken var blevet forsøgt afleveret men jeg sagde jeg havde været hjemme hele dagen. Jeg blev spurt om ringeklokken virkede hvilket jeg ku svare ja til. Næste dag kom endelig min pakke og min ringeklokke virkede helt fint: Vil altid undgå dette firma stoler ikke på dem.
Jeg bestilte en pakke fra Tyskland, pakken ankom til Danmark den 25 august. Dagen efter påstår DHL at jeg ikke var hjemme, det er lodret løgn - senere tilbød de via sms at jeg kunne afhente en pakke i en swipebox, men de sendte ingen kode så jeg kunne ikke afhente pakken. Jeg ventede længe indtil jeg den 6 oktober ikke havde fået min pakke.
Jeg kontaktede support, som kunne love genlevering men jeg var ikke hjemme, derefter fik jeg at vide at jeg kunne hente pakken i skanderborg ellers vil pakken blive destrueret. Det betyder at jeg aldrig nogensinde fik den pakke jeg bestilte igennem DHL.
Det er den værste mest ubehøvlede og service som at jeg nogensinde har været udsat for i mit liv. Husk altid at checke når du køber varer online at det ikke er DHL som sender pakker. PostDanmark, Pakketrans leverer dine pakker - DHL beholder dem for sig selv.
Bestilte en vare hos Mobil Fun Uk onsdag d. 8. Aug. Varen blev sendt samme dag med distenation Århus. Varen blev tracet hele vejen til den ankom til Facility Århus torsdag 9. Aug kl. 08.54 transportnummeret var 8355247644.
Da jeg ikke modtog den torsdag, kontaktede jeg DHL på tlf. 7034 5345. Fik her at vide at pakken stadig var i Tyskland, hvilket min tracking også viste. De lovede at undersøge sagen og ringe tilbage. Håbede så, at pakken kom fredag, men intet skete. Ved Tlf. Opkald lørdag fik jeg bare telefonsvarens besked om, at man havde week-end lukket, så man kunne først komme i kontakt med DHL mandag d. 13.aug. Altså 4 dage efter at forsendelsen var kommet til Århus.
Jeg ved, at det ikke er normal levering fra DHL, jeg skulle normalt have modtaget forsendelsen torsdag 9. aug.
Håber herved at få en fornuftig og sandfærdig forklaring evt. På Tlf. 29292743.
Ellers er jeg yderst tilfreds med DHL.
Birger Steiness
Min tidligere beskrivelse skrev jeg fejlagtig, at min tracking af 8355247644 også viste Tyskland. Det skulle naturligvis være Århus.
Jeg sidder stadig og venter mens jeg læser jeres kommentarer... og indtil videre må jeg sige at jeg IKKE er imponeret, desværre havde jeg ikke andet valg end DHL! Talte med DHL dagen i forvejen som påstod at min pakke vil komme dagen efter. Dette virkede tilsyneladende også rigtigt nok, da pakke var ankommet til Århus på daværende tidspunkt. Nu idag får jeg at vide at den er ankommet i Københavns lufthavn, men ikke er scannet, og derfor ikke sikkert den kommer ud idag, og jeg kan heller ikke hente den! Jeg har kraftedme taget fri for at kunne modtage den pakke... Skuffende, men jeg krydser fingre for at den dukker op på et eller andet tidspunkt.
[..] Jeg er nu på bare én uge blevet lovet levering, hvor dette ikke er sket.
Det starter således, at de vil levere tirsdag d. 15. mellem 9-17, og da kl. er 17.30 forsøger jeg at tracke min pakke, og ser at der i oversigten står "pakke forsøgt leveret - modtager ikke hjemme".. What? Kureren havde heller ikke efterladt en seddel i min postkasse.
Hmm, jeg forsøger at bestille ny levering til fredagen efter, hvor der bliver lovet levering mellem 9-17. Jeg sørger for at blive hjemme og vente hele dagen, men da kl. bliver 16 begynder tvivlen, så jeg ringer til DHL, endnu engang, som beklager en fejloplysning, og siger at pakken leveres mellem 16-20. Ja, om ikke jeg giver DHL endnu en chance og venter yderligere 4 timer, forgæves!
Kl. 20.20 tracker jeg igen forsendelsen, hvor der igen står, at man har forsøgt at levere, og jeg ikke har været hjemme! Løgn! Jeg synes ikke, at sådanne hændelser hverken er acceptable eller optimale, og derfor kan jeg bestemt ikke anbefale DHL.
Tak DHL for at have ødelagt hele min fredag (læs her: 11 timer) og for at svigte min tillid til jer. Dårlig stil!
Det er desværre mere reglen end undtagelsen. Jeg har så godt som aldrig oplevet noget positivt, når det er DHL der skal levere pakken. Jeg har også prøvet at sidde hjemme hele dagen, for så senere at læse, de forgæves havde forsøgt at aflevere pakken.
DHL har leveret vores vare til an anden kunde og har indtil nu lovet gang på gang at den kommer frem til os. Endnu er den ikke fremme her efter 11 dages venten, diverse opringninger og løfter fra DHL's side. Jeg har aldrig oplevet så ringe en service fra nogen anden side. Vil på det kraftigste fraråde DHL til enhver opgave.
I januar modtog jeg en pakke, hvor DHL i afsender landet havde anført oprindelsesland Nigeria. Dette betød jeg skulle betale 1800 kroner i told. Toldvæsenet godtog min indsigelse, men DHL refunderede ikke pengene før 4 måneder senere efter mange rykkere. I december fakturerer DHL mig det selvsamme beløb en gang til og trækker pengene på min dankort uden nogen godkendelse fra min side. De har jo "brugt" den oprindelige tilladelse til at trække 1800 kroner, så uanset om de havde krav på pengene må de simpelthen ikke misbruge deres viden om mit dankort til at hæve penge uden min godkendelse. Nu kan jeg så se frem til endnu 4-5 måneder før jeg får de penge, som de juridisk set har stjålet fra min bank konto. Dette oveni et voldsomt kaos omkring levering dengang det skete - krav om ekstra penge for rent faktisk at køre pakken ud osv. Et rigtig dårlig firma, som man bør afholde sig fra at bruge.
Nedenstående er skrevet af en mangeårig kunde som nu har fået nok af DHLs totale mangel på service i bogholderiet.
DHLs bogholderi er helt umuligt. Hvis du har en reklamation over forkert fakturering beder de om at man sender en fax om problemet og så vil de vende tilbage. Jeg har haft adskillige fejl i fakturaer og har sendt fax, men det er endnu aldrig sket at en fra DHL er vendt tilbage. Når man så efter uger eller måneder kontakter DHL for at høre om der snart sker noget i sagen, så er der ingen som kender til det og man bliver bedt om at sende en ny fax! Jeg har flere af disse sager kørende som DHL trods adskillige forsøg fra min side om at få løst, stadig kører uden at DHL gør noget for at løse dem. I stedet sender DHL rykkerbreve og rentefakturaer ud, tænk hvad det koster i administration når det kunne være undgået hvis bare én i deres organisation tog sig sammen og fik rettet fejlene.
Til andre potentielle kunder til DHL: "Find en anden transportør", det er helt umuligt at få rettet fejl i DHLs fakturaer.
I vort firma har vi det seneste år benyttet andre transportfirmaer og her er der ingen problemer omkring reklamationer, de løses hurtigt og professionelt!
Del dine oplevelser og erfaringer med DHL Danmark til andre. Giv din bedømmelse, og vær med til at give DHL Danmark det rette omdømme.
Upload billede af dig selv, hvor man kan se dit ansigt. Det kan evt. være det du anvender på Facebook eller andre sociale medier.